zondag 14 september 2014

KLM Open 2014

Vrijdag mochten wij voor American Express als VIP naar de KLM Open. Dus heb ik mij snel verdiept in alle termen zoals bogey, birdie, bunker, tee, caddie, green, eagle, drive hole en par.

Ik had als motivatie opgegeven dat ik dit avontuur wel zag zitten. Nou, dat was het ook een avontuur, want ik weet helemaal niets van golf! Jaren geleden heb ik eens een balletje mogen slaan om te proberen een hole in one te slaan om een auto te winnen. Dus ik dacht dat doe ik wel even ;-). Na vier keer over of naast de bal te slaan, was de vijfde slag eindelijk raak. De bal bewoog zich voort en na 5 centimeter rollen bleef de bal doodstil liggen, dat was mijn golfavontuur! VIP zijn op de KLM Open dat ging mij toch wel iets beter af!

We moesten parkeren op P1 van Circuitpark Zandvoort.
Bij de aankomst op het circuitpark stond er zo'n lange rij mensen te wachten op de pendelbus. Ik dacht nog als ik in die rij moet staan, zijn we over een uur nog niet op de golfbaan. Maar ja, wij waren VIP en bij onze parkeerplaats stond onze eigen bus te wachten! Instappen en rijden maar, hoe luxe wil je het hebben!
Na de kaartcontrole kom je binnen in een tent waar allerlei kraampjes staan met info over golfspullen, golfvakanties etc. Daarna kom je op de KLM Open Village, hier kun je eten en drinken kopen, zijn er interviews met spelers en alle VIP-tenten van de verschillende sponsoren zijn hier. En daar lag onze uitdaging, de tent vinden van American Express! We zijn bij KLM binnen geweest, die stuurde ons naar TIG Sports, die stuurde ons weer naar ABN-Amro en die stuurde ons naar een medewerkster die op het terrein rondliep. Uiteindelijk heeft zij ons verder geholpen en kregen we onze felbegeerde armbandjes van jawel TIG Sports!!
Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen met een heerlijk wijntje!
Op de tafels stonden etagères met allerlei soorten broodjes en bakjes caesarsalade, heerlijk!! Daarna was er nog een Indonesisch buffet, we hebben heerlijk gegeten!!
Daarna was het tijd om langs de baan te gaan kijken. Ik moet zeggen, ik dacht altijd golf is geen zware sport, maar na al die afstanden gelopen te hebben, moet ik zeggen respect, zeker voor de caddie's!


We hebben Joost Luiten gezien, de Nederlandse winnaar van vorig jaar en dus titelhouder. En misschien wel de winnaar van dit jaar Paul Casey!
Er waren ook nog prijzen te winnen met op bepaalde holes een hole in one te slaan. Zoals op hole 14, de Warsteiner hole, deze is twee keer gevallen, een jaar lang gratis Warsteiner (lekker!) en op hole 15 een ruimtereis, deze is er ook uitgegaan en op hole 17 een BMW 6 serie Gran Coupe. Mooi!!
De afslag op de hole werd ook heel leuk aangegeven hier op de Kennemer Golf & Country Club!
Op het terrein waren overal tv-schermen waardoor je dus niet hoefde mee te lopen, maar gewoon rustig op het scherm kon kijken.
En de score werd a la minute bijgewerkt, dat ging de hele dag door!

Het weer was heerlijk en de golfbaan en omgeving schitterend, Zandvoort is gewoon prachtig!
Van al dat wandelen en in het zonnetje staan werden we wel dorstig ;-).
Bij het weggaan vielen we nog met onze neus in de boter want op de fanzone was net het interview bezig met Gonzalo Fernandez Castano.
Toen wij weggingen stond Joost Luiten vijfde, inmiddels is dat al weer veranderd en lijkt het erop dat hij zijn titel niet vast kan houden helaas, maar wie weet wat voor wondertje er nog kan gebeuren!
Ik heb genoten van mijn VIP status en ik vond het erg leuk om mee te maken en langs de baan mee te lopen, ik hoop dat ik volgend jaar weer mag (als VIP ;-))!
Bedankt American Express en ik ga graag nog eens een avontuur met jullie aan!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten