donderdag 2 juni 2016

Eten op woensdag bij de Voogd in Sassenheim

Gisteren mochten wij voor Op Woensdag eten bij Eetcafe de Voogd in Sassenheim.


Een Fransboerderijkippetje met huisgemaakte friet en appelcompote stond op het menu. Simpel gezegd, kip, patat en appelmoes dus ;-).



We werden hartelijk ontvangen en mochten zelf een tafeltje uitzoeken. Hierna kregen we een bakje olijven van het huis, als vooraf, welke erg lekker waren.



Toen kwam het hoofdgerecht, wat een plaatje, net een schilderijtje!



Een houten plank met daarop een perfect mooi bruin kippetje, daarnaast een kleurrijke salade en daarbij een bakje kerriesaus (en die is lekker, ik hou niet zo van kerrie, maar deze saus moet je geproefd hebben!) en een bakje compote. En daarnaast de verse frieten in puntzak, mmm.



Tsja en dan mag je beginnen, maar hoe? Ik begon eerst netjes met mes en vork, toen een klein stukje afgebroken en met de handen gegeten en toen plots was daar die Neanderthaler in mij, die Bourgondier, die alle schroom opzij zette en gewoon ongegeneerd met haar handen ging zitten eten en die kip verorberde alsof het haar eigen gevangen prooi was. Heerlijk! En wat je wat het mooiste was, ik had het gevoel dat dat hier gewoon kon, niemand die vreemd naar me keek.

Het eten was zalig, echt een aanrader. Het is even een stap een kippetje veroberen in het openbaar, maar als je eenmaal die stap gezet hebt, wil je niets anders meer ;-).



Toen kwam het toetje. De menukaart was erg grappig en er stonden wel lekkere dingen op de dessertkaart, maar toch ging ik voor de huisgemaakte taart. Edwin ging voor de Dame Blanche.



De eigenaresse. Anika de Ridder, maakt elke dag een andere taart en/of cake, zodat het altijd weer een verrassing is waaruit je kunt kiezen. De taarten zijn niet alleen een lust voor het oog, ze smaken ook nog eens erg lekker. Ik had het geluk dat er gisteren een bruine chocoladetaart met daarboven een cakelaag (wit) en daartussen een laagje witte chocolade gesmeerd en bovenop mooi gedecoreerd. Ik ben niet zo van chocoladetaart, maar zo gecombineerd met cake was het heel goed te doen, anders is het gauw te machtig voor mij.



We hebben heerlijk gegeten, de Voogd is ook erg gezellig, het ademt veel sfeer en goede muziek. De bediening is top!! Echt super vriendelijk, kwam ook vragen of alles naar wens was.



Wij vinden Eetcafe de Voogd echt een aanrader, betaalbaar, goed eten, vriendelijke bediening en sfeervol. We komen graag nog eens langs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten