zondag 10 december 2017

Allerhande kerstfestival

Ik heb ook een heerlijke hobby, sneeuw buiten, Christmas Sky aan en ondertussen bloggen over het Allerhande Kerstfestival, hoe kun je beter in kerstsferen komen!!

Dit jaar alweer voor de derde keer het Allerhande Kerstfestival en ik was er weer bij! Het wordt ondertussen zo'n beetje een traditie samen met Anne een heerlijk dagje uit en inspiratie opdoen voor het kerstdiner. Alleen.... dit jaar was het iets anders. Anne lag als een dood vogeltje op de bank en dus   heb ik Ed genegen gevonden om mee te gaan. Dit jaar dus ook niet met de trein, maar met de auto naar de P&R Uithof. Voor 4,50 euro kun je hier de hele dag staan en de pendelbussen rijden af en aan. Onze bus was voorzien van feestverlichting en we werden verwelkomd door Mariah Carey, all I want for Christmas en de kerstman achter het stuur. Het kerstsfeertje zat er dus al goed in!


Het festival was al lekker druk om 11 uur 's ochtends. De schaatsbaan miste ik dit jaar, in de plaats daarvan was er nu een klein reuzenrad. Het eerste jaar konden we nog iets proeven bij de winterbbq, dit jaar net als vorig jaar was hier weer niet door de mensenmassa heen te komen helaas.

Ik miste ook de prachtige kerstman bij de ingang, die standaard voor de megakerstboom staat. Misschien was hij even een sanitaire stop maken?



Ook dit jaar, net als vorig jaar kregen we weer een ordner om alle receptenkaarten in te bewaren. Heel handig!

Ik heb nu ook mijn kerstdiner samengesteld aan de hand van alles wat we geproefd en gezien hebben. Dit is een menu wat ik uitgekozen heb, alhoewel ik de gevulde kiprollade van AH met appel en cranberry (deze is kant en klaar te koop) ook heel erg lekker vindt. Misschien voor 2e kerstdag ;-). De wentelteefjes van kerststol zijn zo lekker, echt een aanrader. Als je met een stuk kerststol blijft zitten of je hebt al een oude stol, dan is het zonde om weg te gooien en kun je er altijd nog heerlijke wentelteefjes van maken! Alles wat je nodig hebt is feeststol, melk, eieren, kaneel, roomboter en poedersuiker.


 De locatie van het festival is natuurlijk ook geweldig, het Spoorwegmuseum. Er hangt hier al zo'n heerlijke sfeer, dus het kost geen moeite om met alle aankleding in de kerstsferen te komen!








Zoals je ziet aan de foto's was ik met Ed en niet met Anne, meer treinen dan eten op de foto's ;-). We hebben wel een paar foodfoto's, maar niet heel veel.





Naast eten kun je hier ook inspiratie opdoen om je huis helemaal in kerstsferen te krijgen zoals de tafelaankleding en de boomversieringen.




Dit is mijn favoriete boom, ik hou van bakken dus deze keukenaccessoiresboom zou helemaal in mijn straatje passen.

Ik was hier dankzij Maison Castel  en via hen mochten wij ook een inspiratiesessie bijwonen van Rik Velderhof en Hans Melissen. We zaten front row ;-).

Ik dacht eerlijk gezegd dat het over Maison Castel wijnen zou gaan en dat we die mochten gaan proeven, maar het ging over hun boek Reisgids voor levensgenieters. Hans vertelde anekdotes en Rik las passages voor uit het boek. Het duurde maar een half uurtje, maar het had van mij veel langer mogen duren. Wat een geweldige vertellers, heerlijk daar had ik echt uren naar kunnen luisteren! Gelukkig het boek meegekregen, dus ik kan nog nagenieten thuis!




Ik vond het weer een feestje het festival en hoop volgend jaar weer van de partij te zijn! Ik heb wel het idee dat het ieder jaar steeds drukker wordt. Vorig jaar zijn Anne en ik gevlucht om 15.00 uur omdat je toen over de hoofden kon lopen, nu waren we er om 11.00 uur en het was al echt druk.

Maar ondanks dat blijf ik terugkomen, ik vind het erg gezellig en hoop volgend jaar weer met Anne te zijn!!!


Hele fijne kerstdagen iedereen vol van liefde en gezelligheid!!! Maak er iets moois van of je dat nu doet met z'n tweeën, vijven of twintigen als je maar lol hebt!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten