woensdag 19 juni 2013

Philips Homecooker

Met het schaamrood op mijn kaken schrijf ik deze blog! Al een tijd geleden (om precies te zijn 18 maart!) heb ik de Homecooker gewonnen van Philips. Ik zag al die lekkere recepten voorbijkomen op Twitter en ik heb de Homecooker in actie gezien op de Huishoudbeurs en toen wist ik het zeker, die moest en zou ik hebben!!

Meegedaan aan de fotowedstrijd bij Philips op Facebook en foto's van het avondeten geplaatst op Twitter en mede daardoor heb ik een Homecooker gewonnen! Ik was door het dolle heen, ik had 'm, ik vond het zo gaaf!

En toen was ie er. Een apparaat met verschillende bakjes om te stapelen erbij, sommige gerechtjes in het kookboek maak je nooit en geen gerechtjes om alleen te stomen of iets, nee het waren allemaal hele maaltijden. En toen vond ik het best eng om te gebruiken, als ik keek naar de bereidingstijden, dan dacht ik dat kan ik drie keer sneller! Dus het apparaat weer opzij geschoven, maar ik baalde zo van mijzelf en die doos lacht elke dag naar me, dat ik eindelijk vanavond maar de stoute schoenen aangetrokken heb.




De reden waarom ik deze voornamelijk wilde, was de stoomfunctie! Ik had geen stomer en ik weet hoe lekker gestoomde groenten kan zijn en gezond ook! Dus vanavond stond er asperges op het programma en voor de kinderen bloemkool, broccoli en worteltjes om gezeur te voorkomen ;-). Dus Jamie Oliver er maar bij gepakt en daadwerkelijk in gebruik genomen, yes eindelijk!! Het boekje doorgelezen, maar er staat helaas geen aparte tabel met stoomtijden in, maar wel een paar overheerlijke recepten en de gebruikelijke recepten die je toch nooit maakt. Dus Google was bij deze mijn vriend. Een tabel met stoomtijden opgesnord op internet, water gevuld en temperatuur op 250 graden gezet, groente in de stoombak en gaan maar!


Begonnen met de kids groente, want ik wilde wel lekkere asperges natuurlijk (slechte moeder ook ;-)). Maar de groente van de kinderen begon al heerlijk te ruiken en na een beetje spelen met de tijd was het klaar en lekker ook!


En toen was het tijd voor de asperges op internet stond 15 minuten, ik heb er 18 van gemaakt en zie hier het resultaat:



Helaas geen foto van het eindresultaat, want ik was al halverwege mijn bord toen ik bedacht dat ik nog een foto had moeten maken, maar we hebben de asperges gegeten met een plakje ham eromheen, een gekookt eitje ernaast en aspergesaus van Maggi erover.

Later bedacht ik mij dat we de gebakken aardappeltjes met spekjes en ui ook wel in de Homecooker hadden kunnen maken, maar beginnen met babystapjes ;-). Dit ging goed, straks weer een volgende stap erbij!

Ik ben helemaal lyrisch over het stoomgedeelte, je doet de groenten erin, water onderin, zet hem aan en je hebt er geen omkijken meer naar, geweldig!! Ik merk wel dat ik toch nog steeds even ga kijken of het wel goed gaat, dat moet ik met de Homecooker echt loslaten, is niet nodig!

Ik kan dus alleen nog maar oordelen over het stoomgedeelte en de rest nog niet, maar over het stoomgedeelte ben ik meer dan tevreden. Heerlijke, gezonde groente, zelfs mijn dochter, die altijd met lange tanden eet, kwam even vertellen dat haar groente uit de nieuwe pan erg lekker was!! Dat is toch het grootste compliment wat een moeder en in dit geval ook Philips kan krijgen! Philips, sorry dat ik niet eerder geblogd heb, is geen ondankbaarheid, was meer angst voor het onbekende, maar hij is nu in gebruik genomen en hij gaat zeker vaker gebruikt worden! De Homecooker is niet goedkoop, maar voor een alleskunner, wat er beloofd wordt, is die ruim zijn geld wel waard. Mocht je geld over hebben en wil je niet constant hoeven kijken in de pan of alles wel goed gaat, dan is de Homecooker op jouw lijf geschreven!!

Bedankt Philips, volgende keer beloof ik dat mocht ik eens weer iets voor jullie mogen reviewen of winnen, ik sneller in actie kom!!



1 opmerking:

  1. Ik ben hopeloos aan het zoeken naar de stoomtijdtabel ik kan dat niet vinden , kan je me helpen

    BeantwoordenVerwijderen