donderdag 7 augustus 2014

Parade van de Zomerkoning

Voor Bilderberg Hotel de Keizerskroon mocht ik een dagje Paradereporter zijn. Dus gisteren na het werk in de auto richting Apeldoorn. Het hotel ziet er netjes uit van buiten en van binnen nog veel meer!
De ontvangst bij de receptie was buitengewoon vriendelijk en toen was het tijd om kamer 222 eens aan een nadere inspectie te onderwerpen. De kamer deed ook sjiek aan, erg netjes, maar de badkamer paste er eigenlijk niet bij, die was te gewoontjes en te simpel voor zo'n mooi hotel. Alles functioneerde en deed het naar behoren en was schoon, dus dat is toch de hoofdzaak. We hadden nog niet gegeten en we waren wat vroeg voor de Parade, dus we besloten een hapje te eten in het hotel. We namen een drie-gangen keuze menu voor 29,95 euro. Hier hebben wij geen spijt van gehad, het was al het geld dubbel en dwars waard!!
Edwin begon met gefrituurde en gepaneerde champignons, een gewaagd gerecht, maar erg lekker en ik had de Caesar salad, heerlijk!
Hierna was het tijd voor het hoofdgerecht, Edwin had de entrecote met champignons en rozemarijnjus en ik had de varkenshaas in spek met een overheerlijke lente-uitjessaus, aanrader!!

Daarna hadden we allebei hetzelfde toetje, namelijk aardbeien met limoenijs in een badje.
De bediening was hier ook weer super vriendelijk, complimenten! We hebben heerlijk gegeten, het voelde en proefde als haute cuisine, alleen geen haute cuisine porties gelukkig maar, want daar hou ik nou juist niet van. Als ik uit eten ga moet ik wel het gevoel hebben dat ik iets in mijn maag heb en niet stiekem naar mijn buurmans bord zitten kijken of hij misschien iets overhoudt ;-).
Toen gingen we naar de Parade, van de receptie kregen we nog een paraplu mee, die we helaas wel nodig hebben gehad!
De Grace Kelly tentoonstelling hebben we niet gezien, omdat we zolang nagetafeld hebben dat we hier geen tijd meer voor hadden, jammer want die had ik graag willen zien. Wil je hem gaan zien, dan kan dat tot en met 26 oktober!
Ik was nog nooit bij paleis het Loo geweest, dus had ook geen idee wat ik kon verwachten. We kwamen aan en er stonden van die wachtershuisjes en toen moesten we nog een stukje lopen naar de ingang. Ik voelde mijzelf steeds meer statiger gaan lopen, zoals het een echte prinses betaamt ;-).
Door het paleis naar de tuin, een hele belevenis!
In de tuin klonk er vrolijke muziek en de tuin zag er prachtig uit. Het voelde voor mij een beetje als de Efteling meets Downton Abbey. Ik zag mijzelf al lopen honderden jaren geleden, nou ik ga even een ommetje maken in de tuin tot over drie uur ;-)! Geweldig, dit is echt iets wat je zelf gezien moet hebben en wat je zelf moet beleven. Ik kan er over schrijven en er foto's bij plaatsen, maar daar krijg je toch niet dat gevoel mee!



De Parade begon met hoe kan het ook anders, de Parade van Artiesten. Een bonte verzameling van artiesten die door het publiek lopen, heel leuk.

Toen werd de Parade officieel geopend en deed iedere artiest zijn ding op een ander plekje in de tuin. Ik ben blijven hangen bij de luchtacrobatiek, mooi en spannend tegelijk, schitterend! Helaas konden zij niet de hele show doen vanwege het weer.

Zo waren er helaas nog een paar acts die helemaal niet in actie kwamen vanwege het weer.
Zelfs aan de kinderen is gedacht, want die hadden een hele eigen circustuin ter beschikking waar ze allerlei circusacts konden uitvoeren.De kinderen deinsden niet terug van een beetje regen ;-).
Later op de avond zou er nog een rondje shows komen, maar de meeste mensen gingen al weg na de eerste ronde en wij ook, want ondanks de uitgedeelde poncho's was Edwin toch helemaal doorweekt en ik liep natuurlijk met de Bilderberg paraplu ;-). Hierdoor hebben wij wel de eindshow gemist en daar had ik wel hoge verwachtingen van! Je kunt van alles regelen en alles onder controle hebben, maar als het weer niet meewerkt.....

Ik vond het wel een hele belevenis en ik denk met mooi weer dat je j prima kunt vermaken op de Parade en dat het jammer is als het afgelopen is. Wij hadden net de pech dat de weergoden ons niet goed gezind waren. De Parade is elke woensdagavond in augustus en twijfel je nog, dan zeg ik gewoon doen!! Het is hartstikke leuk om een keer mee te maken, maar dan wel met mooi weer ;-)!

Toen was het tijd om te slapen en dat hebben we gedaan als rozen. Echt goede bedden, geen overlast heerlijk!! Daarna nog een heerlijk ontbijt, is trouwens ook een aanrader. Ze hebben verschillende soorten verse broden, dan natuurlijk nog kleinbrood, veel soorten beleg waaronder zalm en zelfs smoothies!! Het ontbijt was ook super, bedankt Bilderberg de Keizerskroon!!
We komen graag nog eens langs!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten