maandag 17 november 2014

Margriet Winterfair 2014

De Margriet Winterfair, ik was er vorig jaar geweest en dit jaar wilde ik graag weer. Gelukkig maakte de Jong Intra Vakanties dit mogelijk voor mij, dus stapten Anne en ik gisteren in de trein naar Utrecht CS.

De Winterfair is een en al gezelligheid, kerstbomen alom, je zou willen dat het al eind december was heerlijk!
Ik ging samen met Anne, nou moeten jullie weten dat Anne over drie weken al 13 jaar wordt. Moeders met kinderen in die leeftijdscategorie weten dat dat best een lastige leeftijd is. Samen met moeders gezien worden kan natuurlijk niet meer en als er vriendinnen bij zijn doen we nog extra stoer en is je moeder je ergste vijand lijkt het wel. Daarom ben ik blij met dingen zoals de Margriet Winterfair, daar is Anne mijn beste vriendin en hebben we de grootste lol samen!
Ook wel eens een welkome afwisseling tussen ruzies, buien en pubergedrag ;-).

Bij binnenkomst gingen we meteen naar de Lege Batterijen stand, daar hebben we vijf zakjes lege batterijen ingeleverd en kregen we vijf loten. Met deze loten konden we een treinreus naar Dusseldorf winnen, naar de kerstmarkt, iets wat al heel lang op Anne's verlanglijstje staat! Om 13.00 uur was de trekking, dus na een paar rijen kraampjes gelopen te hebben gingen we terug naar de lege batterijen. Inmiddels zag het hier al zwart van de mensen, meer mensen wilden dus wel naar de kerstmarkt ;-).  Naast de lege batterijen stond Wecycle en hier waren ze net mensen aan het ronselen voor hun spel "raad het apparaat". Dus hebben we besloten dat Anne mee zou doen bij Wecycle en ik ging voor de loten. Het trekken van het winnende nummer liet even op zich wachten en ondertussen was Anne al aan de beurt bij Wecycle. Er waren 10 deelnemers en aan de achterkant van de stand was een huis getekend met een slaapkamer, keuken, studeerkamer, badkamer, zolder etc. en in al die kamers stonden elektrische apparaten en op elk apparaat zat een klein lampje. Het lampje versprong heel snel en ineens net als bij stoelendans waar de muziek stopt, stopte hier het lampje en degene die dan het snelst op de knop drukte en het juiste apparaat kon benoemen ging door naar de volgende ronde. En ik stond dus nog steeds te wachten op het winnende lotnummer en ik hoorde "goed zo Anne", "Anne zit in de halve finale", "Anne zit in de finale!" En op het moment dat het winnende lotnummer genoemd wordt, hoor ik "Gefeliciteerd Anne, is je moeder hier ook, die moeten even tekenen voor ontvangst". Dus ik liet de loten voor wat het was en ging als een zeer trotse moeder naar Anne natuurlijk! Gelukkig was daar een hele vriendelijke mevrouw, die waarschijnlijk het hele schouwspel op de voet gevolgd had en mij achterna kwam om op mijn loten te kijken of ik niet toevallig het winnende nummer had, dankzij deze mevrouw wist ik dat ik niet het winnende nummer had, dus geen kerstmarkt, maar ik had wel een supertrotse dochter die helemaal alleen 9 volwassen vrouwen had weggespeeld en na grabbelen met een heuse wokset naar huis mocht!

De wokset heeft ze de hele beurs gedragen, want iedereen moest zien dat ze die gewonnen had ;-).
Na al dit tumult was het tijd om even rustig ergens iets te eten en dat hebben we gedaan bij Tefal! Die staan met de Optigrill op de fair, wat een geweldig apparaat! We mochten onze eigen hamburgers grillen en dat ging toch snel en ze waren lekker!!! Ze waren zelfs zo lekker dat Anne eigenlijk alleen voor de foto een hamburger zou hebben en ik moest hem opeten. Ik maak dus een foto van haar en ik ruim mijn camera op en draai me om en haar hamburger is dus al op!! Ze hebben ook een fotowedstrijd waarmee je een Optigrill kunt winnen, helaas zat ik niet bij de winnaars, maar ik wil hem best testen hoor thuis Tefal, wil graag weten of het biefstukje er net zo lekker uit komt als de hamburger!
Hierna was het tijd om even lekker bij te lezen, daar is ook voldoende plek voor. Meerdere kraampjes met boeken, heel gezellig allemaal!
Maar het leukste aan de Winterfair vind ik toch de sfeer die het uitademt en de ideeen die je op kunt doen.


Na alle hallen doorlopen te hebben gingen we nog een keer samen op de foto!
Daarna was het tijd voor de goodiebag en de trein! We hebben genoten en ik heb vooral genoten van de quality time die ik kon doorbrengen met mijn dochter. In deze gehaaste tijd is het toch van belang gewoon je tijd te pakken. Hier kan ik weer even op teren bedankt de Jong Intra voor de kaartjes en bedankt Margriet voor het organiseren, ik hoop volgend jaar weer!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten