zondag 15 februari 2015

Cocktailbar & bistro Le Paddock

Dankzij Hoofddorp Winkelstad mochten wij op Valentijnsdag gezellig uit eten bij Cocktailbar & bistro Le Paddock.

Nu komen wij vaak om te winkelen in Hoofddorp, maar echt uit eten gaan in Hoofddorp hadden we nog nooit gedaan, dus het was voor ons een hele verrassing.

Ten eerste was het al een verrassing welk restaurant we zouden toegewezen krijgen, want er waren vijf winnaars en vijf restaurants. Een ervan kenden we al, want die hebben we ook in Alphen aan den Rijn, maar de andere vier waren helemaal nieuw voor ons en ik hoopte dus dat ik naar een van die toe mochten ja hoor, we kregen denk ik zelf voor ons het beste restaurant mogelijk!

We kwamen aan en werden vriendelijk ontvangen, er was live muziek en onze plaats was boven. Een vriendelijke dame bracht ons boven, nam onze jassen aan en leverde ons over aan weer een andere vriendelijke dame, die ons naar onze tafel bracht. Wat we gingen eten was een verrassing zei ze, alleen het hoofdgerecht mochten we zelf uitkiezen. Ik was meteen in extase want ik hou van verrassingen, heerlijk!! Edwin iets minder zeker op het gebied van eten dus die was nog niet heel enthousiast. Maar toen kwam het voorgerecht, the Paddocks choice, 6 kleine voorgerechtjes van alles wat, heerlijk!!

We hadden een heerlijk tomatenroomsoepje, een carpaccio (altijd lekker!), een kalfsrib met truffeljus (om je vingers bij op te eten!), een steaktartaar in parmaham, champignons uit de oven (hemels!) en zalm op Japanse wijze, vond ik persoonlijk niet zo geweldig en Edwin ook niet echt.

Daarna kwam ons hoofdgerecht, we hadden beide de tournedos besteld, Edwin met peperroomsaus en ik met roquefortsaus (begin spontaan mijn lippen af te likken nu ik dit weer tik, mmmmm).



Het vlees was heerlijk en de saus, begin niet over de saus (wanneer mag ik weer komen ;-)). Superlekker, lekkere patatjes erbij en omdat het Valentijnsdag was de bietengarnituur in hartvorm, leuk gedaan!!

Toen was het tijd voor het toetje, dat was ook weer een verrassing en zo heette het toetje ook Verrassing van de Chef!

Vers fruit, lange vingers en marshmallows voor in de chocoladefondue, bosvruchtenparfait (?), een heerlijk bladerdeegtompoesje en een pannacotta van stoofpeer. De marshmallows in de chocolade dat kon ik wel de hele avond blijven doen, zalig en het bladerdeegtompoesje had wel stukken groter mogen zijn van mij ;-) en de pannacotta van stoofpeer, dat moet je echt eens proeven zo ontzettend lekker!!!!!

Mijn conclusie, Le Paddock is een leuk restaurant met ontzettend vriendelijk personeel, niets is teveel. Bij de tafel naast ons was er een communicatieprobleem, er werd niet moeilijk gedaan, het werd meteen adequaat opgelost, complimenten! Eten is lekker, ligging is perfect om na het winkelen of tijdens koopavond hier lekker een hapje te gaan eten. Qua valentijnssfeer was er niet veel, op het hart van bietjes na en de live muziek, maar dat neemt niet weg dat we heerlijk gegeten en genoten hebben van elkaar en van het eten!!

Bedankt Hoofddorp en Le Paddock voor een onvergetelijke Valentijnsavond, we komen zeker nog eens terug!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten