zondag 8 maart 2015

Hofman Cafe en het Cafe Theater Festival

Op uitnodiging van het Cafe Theater Festival mochten Ed en ik gisteren gaan eten bij Hofman Cafe in Utrecht.

 Nu heeft Utrecht een speciaal plekje in mijn hart, dus deze uitnodiging greepik dankbaar aan natuurlijk!! Mijn zus heeft lichtjaren geleden in Utrecht gewoond en ik als tiener uit een dorpje, ging dan met de bus en trein mijn grote zus bezoeken in de grote stad, superspannend natuurlijk!! Ik heb daar nog steeds goede herinneringen aan aan die tijd! Nu woon ik zelf in Alphen aan den Rijn en zij allang niet meer in Utrecht, maar ik kan bij ons zo op de trein stappen en ik ben er weer, nu niet meer om met mijn zus te gaan shoppen maar met mijn dochter! Maar dat terzijde, tripje down memorylane...

We werden hartelijk ontvangen en onze tafel stond mooi centraal gereserveerd! De bediening was heel vriendelijk en we kregen de menukaart waaruit we mochten kiezen.

Hierbij kregen we ook een heerlijke fles huiswijn (Merlot), die eigenlijk een nadeelhad, je drinkt hem heel makkelijk weg ;-).
Ed en ik gingen samen voor het voorgerecht voor het Hofman plateau. Allemaal verschillende hapjes, foto is helaas niet zo goed gelukt, maar de hapjes wel ;-).
Er was een aardappelpreisoepje, best pittig, maar wel lekker, Coburgerham, gerookte zalm (altijd lekker!), blauwkaaskroketjes met gember (ik vond ze heerlijk zonder de gember, maar Ed vond juist dat de gember het geheel afmaakte!) en een tartaartje van zalm in biet.

Hierna was het tijd voor het hoofdgerecht, Ed nam de Hofmanspies

En ik de Flat Iron Steak!

Het vlees was echt heerlijk en Ed vond vooral zijn tzatziki goed gevonden bij zijn spies!! En de groente was ook echt zalig, heerlijk gewokt en ou ja gewoon lekker!! Het eten wordt ook geserveerd zoals je ziet niet op borden, maar op een plank, heel origineel!

En daarna was het tijd voor het toetje. We mochten kiezen uit twee toetjes de chocoladetaart met vanille ijs of de cheesecake. Mijn keuze was snel gemaakt, de cheesecake en Ed koos voor de chocoladetaart en ik moet zeggen, we hebben beide geen spijt gehad van onze keuze!!

We waren er om 19.30 uur en om 21.45 uur zou de voorstelling zijn, mijn fout helemaal niet goed naar de timetable gekeken! Helaas door omstandigheden konden we niet langer blijven, maar van horen zeggen hoorden we dat dit de leukste voorstelling was en aan het aantal mensen te zien wat er allemaal kwam binnenstromen vanaf 21.00 uur zou het een hele happening worden.

Ik vind het erg jammer dat we de voorstelling niet mee konden maken, maar volgend jaar komen we zeker weer kijken wat een gezelligheid!!

Hofman Cafe is een hele leuke, gezellige tent waar je lekker en betaalbaar kunt eten en drinken. Wij vinden het in een elk geval een aanrader om eens langs te gaan als je in Utrecht bent!!

En zeker een aanrader natuurlijk het Cafe Theater Festival, voorstellingen in diverse cafes in het eerste weekend in maart, leuk om in je agenda te zetten (bij mij staat het 1e weekend van maart 2016 al geblokt ;-)).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten