maandag 7 oktober 2013

Het labyrint van Venetie

Ik kreeg het boek Het labyrint van Venetie om te lezen en om een recensie te geven van uitgeverij Luitingh - Sijthoff BV, kortweg L.S.

Nu ben ik een groot fan van Dan Brown's boeken met Robert Langdon en op vakantie heb ik nog Inferno gelezen, en aangezien Robert Langdon mijn hart gestolen heeft, stond ik een beetje sceptisch tegenover dit boek. Alweer een intrige met de Roomse Kerk in Italie, ik dacht dat gaat hem gewoon niet worden.

Maar ik ben begonnen met lezen en eerst had ik wat moeite om erin te komen, maar naarmate het verhaal vorderde, vorderde ook alle intriges en dubbele agenda's en kon ik gewoon het boek niet meer wegleggen. De rest heb ik dus in een avond weggelezen!

Het verhaal gaat over een vrouw die aanspoelt in Venetie, maar deze vrouw is gekleed in priesterkledij. Nu ligt dit nogal gevoelig bij de Roomse kerk, dus de politie die onderzoek doet naar deze zaak, krijgt te maken met nogal wat tegenwerking van de Rooms katholieke kerk. Uiteindelijk komen ze ook viavia ook terecht bij het Amerikaanse leger en een nerd die een soort van Second Life heeft nagebouwd, Carnivia genaamd en zo wordt het hele verhaal steeds ingewikkelder en spannender. Ik vind het geweldig om te zien dat de schrijver zich zo durft uit te spreken over de rol van de Amerikanen in dit verhaal.

Uiteindelijk komen de drie hoofdrolspelers met elkaar in contact in het verhaal en dan gaat alles in sneltreinvaart en raak je echt verstrikt in alle intriges en kom je er niet meer van los!

Ik moet helaas bekennen Robert Langdon, dat jij mijn hart nu moet delen met Daniele, Kat en Holly. Dit boek is echt een aanrader als je houdt van thrillers met een twist, met veel intriges. Ik kan oprecht zeggen als je houdt van Dan Brown, dan zou ik dit boek ook gaan lezen!

Ik had Inferno dus gelezen op vakantie en door het boek wilde ik zo graag naar Florence en Venetie, maar vooral Florence om te zien wat er allemaal te zien van alles wat er in het boek staat en ik wilde lopen zoals Robert Langdon was gelopen en gevlucht in het boek. Ik wilde gewoon alles meemaken, maar nu heb ik dit boek gelezen en ik moet zeggen.... nu MOET ik gewoon naar Venetie. Dat staat al een tijdje hoog op mijn lijstje, maar ik moet gewoon alles zien daar en ruiken zoals het in het boek staat. Wat ik ook wel wil na het lezen van dit boek, is eens een kijkje nemen op zo'n Amerikaanse basis, dat is ook zo cool omschreven in het boek, dat moet je ook eens gezien hebben!!

Dus dank L.S. nu moet ik zeker eens naar Italie.....

Een waarschuwing is wel op zijn plaats, als je eraan begint, bedenk dan er is geen weg meer terug!! Als je eenmaal gevangen bent door het Carnivia virus, wil je nog maar een ding en dat is.... zo snel mogelijk deel 2 en deel 3 lezen en weten hoe het verder gaat met de helden Daniele, Kat en Holly. Dus L.S. hierbij de berichtgeving dat ik ook testlezer wil zijn voor deel 2 en deel 3!

Ik zou zeggen, wil je verwikkeld raken in een web van intriges in Venetie, ga allemaal naar de boekhandel en koop Het labyrint van Venetie van Jonathan Holt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten