woensdag 15 januari 2014

Vakantiebeurs 2014

Vakantiebeurs, ik ben nog nooit geweest want ik dacht altijd dat ik daar een te kleine beurs voor had en mij niet wilde verlekkeren aan vakanties die ik toch niet kan betalen. Toen zag ik overal winacties voor kaartjes voorbijkomen en ik dacht waarom niet (ben af en toe wel een beetje masochistisch ingesteld). En ja hoor op Twitter won ik er eentje bij Zoom.nl! Vandaag was de grote dag, ik had geen idee wat ik kon en moest verwachten en was bang dat ik mijzelf toch erg zou pijnigen door daar rond te gaan lopen, maar dat viel alleszins mee! Op weg naar de Jaarbeurs vanaf het station bleek wel dat ik niet als enige het idee had om naar de Vakantiebeurs te gaan, wat een drukte! Eenmaal binnen viel dat niet zo meer op, want de beurs is MEGA!! Vele hallen vol inspiratie! Ik begon in Duitsland, wat een heerlijk land is dat toch!
Hierna was het tijd om eens lekker gek te doen, zelfs dat kan op de Vakantiebeurs!
Dit is mijn kans op treintickets naar Berlijn met NS Hi-speed, maak ik een beetje kans ;-)?
Je kunt ook verschillende vliegtuigstoelen uitproberen en ze hebben zelfs slaapstoelen, hier een voorbeeldje van stoelen:
Natuurlijk ben ik ook bij Zoom.nl langsgeweest in het fotografiepaviljoen. Hier kun je ook hele interessante workshops volgen en leuke foto's laten maken ;-).
Als ik een prijs mag geven voor het mooiste kraampje of de mooiste kraam in dit geval, dan is dat toch wel voor Djoser!! Wauw! Ik ben nog nooit buiten Europa op vakantie geweest en zoals dat er nu uitziet gaat dat ook niet gebeuren of ik moet de loterij winnen of een bank overvallen, dus alles buiten Europa blijft ver van mijn bed. Maar na vandaag kan ik toch wel zeggen dat ik een goede indruk gekregen heb zeker bij de stand van Djoser. Hier wat sfeerbeelden.

Ken je de Fata Morgana van de Efteling? Daar vaar je met een bootje langs het leven uit 1001 nachten. Ik vind het heerlijk om daar te varen, het liefst ga ik een paar keer. Die luchtjes, die poppen alles is fascinerend. Nou op de Vakantiebeurs kun je ook je hart ophalen op dat gebied, heerlijk!
Er is ook een hele hal over kamperen, camping by night. Alles is donker en over een grasmat word je langs allerlei tenten en organisaties geleid. Onderweg moet je twee woorden vinden en kun je een vakantie winnen. Natuurlijk lette ik weer teveel op de tenten en de kaarsjes en geen woorden gezien, maar heb je niet zo veel budget dan kun je hier waarschijnlijk goed terecht ook met een kleine beurs.
Hierna liep ik plots op de naturacampingafdeling. Overal ouwe gerimpelde naakte vrouwtjes, jammer dat er geen mooie, jonge mannen hingen anders had ik daar nog wel even rondgelopen ;-), nu was ik er heel snel weg! En voor de perverselingen onder ons, nee geen foto's!
Kom ik daar ook nog een bekende figuur tegen, die uitgebreid ging poseren voor mij:
Voor de prijsvragen en winactiefans onder ons is er ook genoeg te beleven op de Vakantiebeurs. Bij Fox Vakanties kun je draaien aan het rad voor een cheque van 500 euro. Bij Cheaptickets kun je draaien aan het rad voor het kansmaken op 2 tickets naar Costa Brava. Bij CruiseTravel kun je draaien aan het rad voor een graai in de grabbelton of een mooie tas en een iemand wint een cruise aan het eind van de beurs. Bij Schiphol smart parking kun je ballen gooien voor mooie prijzen en bij NS Hi Speed kun je treinkaartjes winnen als je een foto laat maken. Zoom.nl heeft een leuke fotowedstrijd als je een mooie foto van de beurs maakt, helaas heb ik niet zo'n knalfoto kunnen maken en bij Vekabo kun je een vakantie winnen als je een leuke foto maakt van jezelf in hun klompen. Je kunt ergens een flyer ingooien voor een prijs en bij heel veel maak je kans op een reis als je je email achterlaat, kortom er is genoeg te winnen.
Kortom de Vakantiebeurs is gewoon een heel leuk dagje uit en ook als je geen geld hebt voor verre reizen, als je hier loopt heb je ook het idee dat je er een beetje geweest bent of je laat een foto maken bij Kras in de Sahara of bij de Chinese muur of de Taj Mahal, kun je ook zeggen dat je er geweest bent ;-).
Zoals ik in de Sahara ben geweest:
Ik zou zeggen gewoon doen en ga genieten, ga culturen opsnuiven en wie weet zie je nog iets wat je leuk vindt of wat binnen jouw budget past. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij, ik heb genoten! En ook al ga ik niet weg deze zomer, ik kan nu al zeggen dat ik op vakantie ben geweest, bedankt Zoom.nl!!

De Vakantiebeurs is er nog tot en met zondag 19 januari en de openingstijden zijn:

  • Dagelijks: 10.00 tot 18.00 uur
  • Vrijdag: 10.00 tot 21.00 uur
Het is in de Jaarbeurs in Utrecht en entreekaartjes kosten 14,50 en kinderen tot en met 12 jaar zijn gratis, van 13 tot en met 16 kosten 6 euro. Via deze link kun je rechtstreeks kaartjes bestellen:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten