zondag 20 juli 2014

Sunset at the Castle concert

Vorige week mocht ik op uitnodiging van Bilderberg naar het Sunset at the Castle concert met Jennifer Ewbank in kasteel Doorwerth.
Jennifer Ewbank ken ik van the Voice en ze zingt prachtig, dus Ed en ik hadden er heel veel zin in. Nu is zo'n kasteel ook een mooi object voor een fotograaf, dus Edwin heeft zich voor het concert even uitgeleefd op plaatjes schieten.

Uiteindelijk gingen we naar binnen en werden we ontvangen met verschillende bieren van de Heidebrouwerij B.V.
Ik had het Edenoartje, een mooi amberkleurig biertje met een alcoholpercentage van 5,5%. Gebrouwen uit Edese gerst. Dit bier heeft een frisse smaak en een heerlijke licht pittige afdronk. Lekker biertje!!
Edwin had het Veluws Heidebier. Dit is een fris goudblond bier met 6,2% alcohol. Door de licht moutige smaak en het gebruik van een vleugje echte Veluwse honing is dit een prettig doordrinkbaar bier! Ed vond het in ieder een geslaagd biertje!

De tafeltjes moesten gedeeld worden en wij mochten aan tafel bij Gina en Ton, ontzettend gezellig! 
Na stukjes worst met olijf en heerlijke forelmousse in een cone kregen we eendenborstfilet. Tussendoor nog een heerlijk broodbuffet met verschillende tapenades en kruidenboter. Daarna was het tijd voor de snoekbaars met rode wortel en bietenmousse, maar dat is lekker die mousse!!
Tussen alle voorgerechtjes door werden we muzikaal begeleid door Jesse Buitenhuis op gitaar. 

Hierna was het eindelijk tijd voor Jennifer!! Na de piano een aantal keer verhuisd te hebben van buiten naar binnen en vice versa, is toch besloten de piano weer buiten te zetten en het optreden buiten te houden. Het weer werkte toch iets mee ;-).
Zij werd begeleid door Jesse en door Chloe Groen. Wie zul je vragen? Nou Chloe Groen!! Onthoud die naam, want wat kan die meid zingen, geweldig, 16 jaar oud en een dijk van een stem!!
Na een paar liedjes was het tijd voor het hoofdgerecht, de Bilderburger!! Ja, ja eindelijk heb ik ook eens een Bilderburger mogen eten en ik kan je vertellen, dat is zeker voor herhaling vatbaar!! Die burger is zoooooo lekker, helaas lag de opmaak in mijn eigen handen, dus niet zo heel mooi (maar niet minder lekker). Toch zou ik nog wel een keer de opgemaakte versie van de chef willen eten ;-).
Na het hoofdgerecht kwam Jennifer nog een paar liedjes zingen. Vooral het laatste nummer raakte mij erg, over haar verloren ongeboren kindje. Tranen over mijn wangen, snel een slok wijn en hopen dat niemand het gezien had.
Toen kwam het toetje, heerlijke hangop met Gelders rood fruit! Zalig!!
Daarna nog een cappuccino en even kletsen met onze tafelgenoten, toen plots Jennifer aan onze tafel stond. Ze kwam even vertellen dat ik haar het grootste compliment gegeven had door te huilen bij haar nummer, dus had iemand het toch gezien ;-).

En terwijl ze zo aan onze tafel stond en vrijwillig naar ons toe kwam, kon ik het toch niet laten om haar te vragen om samen met mij op de foto te gaan.
Ik moet zeggen, helaas kan ik niet vertellen hoe het is om te slapen in een Bilderberg Hotel, en al helemaal niet hoe het is om te slapen in kasteel Doorwerth, want dat kan daar helaas niet. Maar ik kan je wel vertellen, mocht je een meeting, bruiloft of feestje te organiseren hebben, dan heb je aan kasteel Doorwerth een hele mooie, prachtige locatie! Zeker voor een bruiloft, wauw, daar voel je je echt een prinses!! Omgeving is ook schitterend, om het kasteel nog een heel landgoed aan natuurgebied, heel mooi!!



Eten was ook fantastisch, alles was even heerlijk en verrassend, maar de Bilderburger is toch wel mijn favoriet!!

En Jennifer, ja wat kan ik daar over zeggen? Ik vond haar al geweldig in the Voice, in het echt is ze zelfs nog mooier en zingt ze nog prachtiger!! Alleen zou ik graag toch wat meer horen, ze mag van mij de hele avond zingen ook tijdens het eten hoor ik kan niet genoeg van haar zangkunsten krijgen!!


Volgend jaar is het weer, ik zou zeggen als je van Jennifers zangkunsten houdt en ook van lekker eten, ga dan gewoon volgend jaar! Het is echt heel apart om zo'n intiem concert mee te maken, met z'n allen bijna om de piano heen, echt een ervaring!!

Bedankt Bilderberg en bedankt Jennifer en friends voor deze geweldige avond en natuurlijk ook dank aan onze tafelgenoten Gina en Ton, zonder jullie had het een stuk minder gezellig geweest!!

Voor meer info: www.bilderberg.nl







Geen opmerkingen:

Een reactie posten