dinsdag 28 april 2015

De Ontsnapping

Zondag ben ik samen met Anne naar de voorpremiere geweest van De Ontsnapping met Isa Hoes in de hoofdrol, naar het boek van Heleen van Royen.

Ik moest daar gewoon naartoe want ik ben groot fan van Heleen van Royen, getuige deze foto van menig jaar geleden ;-).


Dus mochten we dankzij Vriendin zondag naar Wolff City in Utrecht. Ik had het boek gelezen, dus was benieuwd hoe de film zou zijn.

Het was in elk geval zeer, zeer druk op deze voorpremiere, maar we hadden mooie plekken dankzij ons strategisch handelen ;-). Ik in de rij voor drinken en Anne heeft de beste plaatsen uitgezocht toen de deuren openden.

De film gaat over Julia, een getrouwde vrouw met twee kinderen. De man is erg van het plannen en regelen en heeft een heel bord gemaakt met daarop stickertjes wie wat moet doen en wanneer, kan heel handig zijn, maar zoals blijkt in de film kan het ook erg verstikkend zijn! De dochter is wel oke, maar de zoon is een echte stuiterbal. Julia zit niet lekker in haar vel, alles gaat die ochtend al verkeerd. Op haar werk (ze werkt bij haar vader) betrapt ze haar vader die wel erg close is met een medewerkster, daarna gaat ze naar haar moeder en die heeft totaal geen aandacht voor haar. Heeft het alleen maar over haar overleden zoon, de broer van Julia dus en thuis barst dan 's avonds ook nog eens de bom en ze besluit te ontsnappen. Te ontsnappen van haar leven en van alles wat haar dwars zit en ze gaat naar Portugal. Na al het gefeest merkt ze dat ze haar problemen gewoon meeneemt en ze ook hier niet kan ontvluchten. uiteindelijk vertelt ze haar diepgewortelde geheim wat ze al jarenlang meedraagt en dan kan ze eindelijk alles loslaten!

Het is echt een prachtige film die je moet gaan zien, want er zitten best veel herkenbare dingen in (voor mij dan althans). Zo is Julia 42 en ik 43, heeft zij een zoon en een dochter (ik ook) en een man die graag alles regelt (ik ook, alleen hebben wij gelukkig niet zo'n bord in huis!) en ja af en toe wordt het mij ook weleens teveel, maar ik heb dan weer niet zo'n geheim zoals Julia had, dus vlucht ik af en toe naar mijn moeder (die het ook vaak over mijn broertje heeft, die gelukkig nog wel leeft) en dan ga ik maar weer naar huis terug en zo'n heerlijke voorpremiere is ook altijd wel lekker om er even tussenuit te zijn. Nee, ik mag niet klagen dat vind ik ook wel als ik deze film gezien heb!

In elk geval moet je gewoon deze film gaan zien, heerlijk verhaal van Heleen van Royen en geweldig acteerspel van Isa Hoes, complimenten!!

Hij draait vanaf donderdag 30 april in een bioscoop bij jou in de buurt, ga 'm kijken en geniet!!!

Een nadeel aan deze film, ik was dus met Anne en nu wil zij dus nergens anders meer heen dan naar Portugal! Die staat inderdaad ook nog op mijn lijstje om te bezoeken, maar na deze film wil je nergens anders meer heen ;-).

Dank Heleen voor het mooie verhaal, dank Isa voor een geweldige Julia die je hebt neergezet en dank Vriendin voor de leuke middag en mooie film en super goodiebag!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten