vrijdag 26 augustus 2016

Eten bij Grand Café van Buuren in Leiden

Dinsdag hebben wij gegeten bij Grand Café van Buuren in Leiden. Zij zitten op de Stationsweg in Leiden, middenin hartje centrum en op loopafstand van het station, wat zeg ik zelfs rolafstand van het station, mocht je iets teveel hebben gedronken op hun gezellige terras ;-).


Grand Cafe van Buuren is een gezellig restaurant, leuke inrichting, groot terras. Omdat de tafeltjes op het terras niet al te groot zijn, zijn we voor het eten binnen gaan zitten met opengeklapte deuren, dus voelde het wel een beetje als buiten zitten, lekker!

We begonnen met een voorgerecht. Ed had carpaccio, was lekker, maar niet heel bijzonder, gewoon the good old carpaccio.


Ik daarentegen had het buikspek in Hoisin saus in een stoombroodje. Wat een kunstwerkje en wat een smaken, zalig!!!!! Om je vingers bij op te eten!


Het hoofdgerecht voor Ed bestond uit steak met chumichurri. Was lekker.


Ik had de kalfssukade met gegrilde aubergine, ook lekker. Ik vond vooral de puree erg lekker en wat helemaal heerlijk was, waren de frieten, grote huisgemaakte frieten!


Als toetje had Ed de scroppino. Ook alweer zo'n kunstwerkje en erg lekker.


Ik had de huisgemaakte citroentaart met mascarpone ijs, ik zou dit niet nemen, mocht je nog met alle 10 vingers naar huis willen. Dit is echt fingereating good food!! Dit was zooooo lekker, ik had er stiekem nog wel een gelust, echt zalig!!! Het ziet er niet alleen prachtig uit, het is ook nog eens heel erg lekker!


Na dit heerlijke diner hebben we besloten uit te buiken met een speciale koffie van het huis.


Van Buuren is een echte aanrader voor lekker eten of voor gewoon heerlijk genieten op het terras. Bediening is vriendelijk, maar niet heel vlot. Wij zaten binnen en het terras zat vol, op het terras bleven ze bedienen en binnen niet zo. Is geen probleem als je gewoon een heerlijk avondje uit gaat en geen haast hebt, gewoon lekker genieten. Later op de avond, toen we meerdere tafels bezet waren liepen ze af en aan. Je kunt hier dus lekker eten voor een goede prijs op een A-locatie. Naast de kaart hebben ze ook seizoensgerechten aangegeven op een groot bord binnen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten