woensdag 1 mei 2013

Reisverslag deel 2

Maandag was een saai en nat dagje! De echte die-hards in dit appartement gingen skien en ik zou een tweetal geocaches gaan zoeken. Ik ben hier het straatje uitgelopen en ben snel weer naar binnen gegaan! Mij te nat! Toen heb ik maar een handwas gedaan, dat is het enige wat hier mist een wasmachine! Luxe vrouwenhandjes zijn ook niets gewend ;-).
Daarna kwamen de anderen alweer snel terug, helemaal verkleumd en tot op het bot toe nat, maar ze waren wel naar boven geweest met de lift en dat maakte heel veel goed! Toen ze waren opgewarmd en bijgekomen zijn we naar het dal vertrokken om daar boodschappen te gaan doen, 45 minuten naar beneden bij de Super U. We hebben een hele hoop ingeslagen zodat we niet elke dag die rit hoeven te doen. Gisteren werden we wakker en toen regende het alweer en daarop hebben we maar besloten om een dagje Italië te gaan doen. In de auto en rijden maar twee uur lang. Bij de eerste col ging het al fout, afgesloten! Maar een omleiding dus weer vrolijk verder totdat we bij la Rosiere kwamen, het verlaten spookdorpje! Een heel schattig dorpje met alleen Sint Bernardhonden volgens alle plaatjes en aanplakbiljetten, maar totaal uitgestorven en geen mens te bekennen! Hier vandaan was het nog 8 kilometer naar Italië, maar de weg was dicht en geen omleiding!! Balen natuurlijk want om hier te komen heeft Ed wat halsbrekende toeren meesten uithalen, wat een enge weggetjes en bochten allemaal en dat allemaal voor niets! Vreselijk balen, maar er zat niets anders op dan gewoon weer dezelfde weg terug te gaan. Eenmaal weer beneden was de vraag wat nu, inmiddels hadden we al anderhalf uur verspeeld. Beneden vond TomTom ineens een andere route, maar dat duurde weer twee en half uur. Dus toen maar gekeken welke grote plaats er redelijk in de buurt was en dat werd toen Albertville, dus koers gezet richting Albertville. Ed vond het lullig voor mij dat we nou toch niet in Italië waren geweest, dus bij de eerste de beste soort van air zette hij de auto neer om toch Italië er gewoon in te zetten. Ik moest nodig plassen, dus ik dook de bosjes in en achter die bosjes was een geweldige waterval verstopt. Hier was het inmiddels ook 23 graden en droog, dus heb ik de anderen geroepen en heeft Ed naar hartelust plaatjes kunnen schieten en de rest heeft lekker in het zonnetje gelegen. Het was heerlijk!
Op dat moment besloten gewoon naar Albertville te gaan en daar een ijsje te gaan eten en zo gezegd zo gedaan. In Albertville een ijsje gehaald, lekker in het zonnetje gezeten een beetje de toerist uitgehangen daar en weer terug! Op de terugweg reden we langs een Carrefour en die konden we niet links laten liggen natuurlijk! Een tik van mij is dat ik altijd een Carrefour in moet als in in Frankrijk ben, dus nu ook! We hadden niet veel nodig, maar ik was weer in een Carrefour geweest en dat was genoeg! Vandaag zijn de die-hards al vroeg vertrokken en ze hebben er lekker weer bij! Als je niet gaat skiën hier is er niet heel veel te doen helaas, maar ik ga zo nog even bij de bosmarmottefamilie kijken en bij mijn familie, kijken of ik ze nog naar beneden zie schuiven . Maandag had ik echt een baaldag, lopen kan hier alleen naar het plaatsje hierboven en dat had ik al gedaan, naar beneden kan niet, dat moet via de autoweg en dat is veel te gevaarlijk! En het regende ook nog natuurlijk, dus kom je het appartement ook niet uit, maar als ik dan die stralende gezichtjes zie als ze terugkomen, maakt dat een hoop goed! Anne is natuurlijk gestopt met ritmisch gym en heeft nog steeds geen nieuwe sport, nu vroeg ze dus aan Ed of skien ook een sport was en zo ja, dan had ze haar nieuwe sport gevonden! Ik ben zo dankbaar dat wij hier zo gewoon zitten dankzij het Frankrijkhuis. Ik kan dit allemaal niet bekostigen, maar nu hebben mijn kinderen wel de mogelijkheid gehad om dit allemaal mee te maken, geweldig dank jullie wel Frankrijkhuis!!!!!! Groetjes Diane
frankrijkhuis, cdH le telemarketing, Tignes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten