woensdag 26 maart 2014

High Coffee Siemens Inspratiehuis 2020

Zaterdag mochten Ed en ik naar de allereerste High Coffee georganiseerd door Siemens. Wij waren dus een soort proefkonijnen, nou in dit geval wil ik wel vaker proefkonijn zijn hoor, geen enkel probleem mee ;-).

Wij werden ontvangen in het Inspiratiehuis2020 in Hoofddorp, de groep bestond uit ongeveer 20 mannen en vrouwen. Deze groep werd gesplitst in twee groepen en 10 personen gingen met Nick de barista mee en de andere 10 bleven bij de kok.

Wij mochten als eerste met de barista mee. Hier kregen wij een voorlichtingsfilmpje over hoe koffie ontstaat en groeit en wat er verder mee gebeurt voordat het bij jou in je koffiemachine zit. Dit was erg interessant. Daarna gingen we leren hoe je de perfecte cappuccino maakt en daarnaast nog een klein stukje latte art. De koffiebonen gingen in een mooie Siemens en voor de melk werd er volle melk gebruikt, maakt niet uit welk merk, als het maar volle melk is!

 Na ons een paar geheimpjes verteld te hebben over de melk en de koffie, was het eindelijk tijd voor de latte art!! Daar was Ed voor gekomen, dus kom maar op!


 We kregen het blaadje, een olifantje en het hartje te zien. Ed ging zelf ook het hartje uitproberen... ik zeg niets ;-). Ghostbusters fans zullen het wel kunnen waarderen.
Ik moet zeggen, hij heeft het netjes nog eens geprobeerd van de week, nadat we heel stad en land hebben afgelopen voor zo'n metalen melkkan :-(. Maar gevonden en geprobeerd, maar helaas, ik denk dat we toch nog even in de leer moeten bij Nick.

Hierna was het tijd voor onze kookkunsten. Er stonden vier tafels met ingredienten, ik scande heel snel langs alle tafels en zag een tafel met een citroen en eieren. Ik hou van citroen en eieren, dus koos ik die tafel.

 Bleek dat wij de tafel hadden voor de sandwiches eiersalade. Dit tot grote teleurstelling van Ed, die graag deeg wilde kneden en de oven wilde gebruiken, ja je kunt niet alles hebben! Maar wij mochten de stoomoven gebruiken voor de eieren. Wat is dat een gaaf apparaat, die heb ik thuis nog niet! Je zet de timer, in dit geval 13 minuten voor hardgekookte eieren. Hij warmt zichzelf op en als hij gewoon stoom geproduceerd heeft, gaat het klokje pas aftellen, heel gaaf!!
Ondertussen deed iedereen zijn ding, er waren mensen scones aan het maken, anderen weer tiramisu, weer anderen havermoutkoek met appel en banaan en wij hadden dan de sandwiches. Ondanks dat er niet gekneed hoefde te worden, hadden we het er maar druk mee!
We besloten een triple sandwich te maken, twee witte brood en een stuk bruin brood. Uiteindelijk waren onze creaties klaar en mochten ze nog even in de koeling en was het wachten op de tweede groep die nog bij de barista waren.

 Toen iedereen compleet was, was het tijd om de schalen op tafel te zetten en een heerlijke eigengemaakt koffie erbij te drinken. Tafel is een beetje rommelig, sorry, dit is ook maar de enige foto die ik er van heb. Wilde weer te snel al het lekkers proeven, moet toch meer geduld bewaren volgende keer ;-).
Havermoutkoeken waren apart, wel lekker, scones waren met clotted cream en jam, tiramisu was heel erg lekker! Ben geen fan van tiramisu, maar deze ga ik zeker nog eens thuis maken, mmm. En de sandwiches? De sandwiches waren heerlijk, al zeg ik het zelf! Al onze sandwiches zijn opgegaan! We hebben heerlijk gekletst, gegeten en gedronken, het was een zeer geslaagde middag!

Ik denk dat dit een erg geslaagd experiment is geweest van Siemens en als ik hen was, zou ik dit zeker vaker gaan organiseren. Ik ben voor in ieder geval!!

Wil je zelf nou ook eens zo'n workshop meemaken? In het Inspiratiehuis hebben ze 4, 5 en 6 april de Koken/Eten/Leven dagen en deze dagen zijn gratis!! Klik hier voor meer informatie over deze of andere dagen.

Bedankt Siemens, ik ben dolgraag nog eens proefkonijn ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten