maandag 19 mei 2014

Libelle Zomerweek

De Libelle Zomerweek ja, helaas is die nu al afgelopen, maar volgend weer een nieuwe kans! Ik kijk elk jaar de foto's en denk dan lijkt me wel gezellig, maar wel ver weg en dan denk ik, nou ja ik heb de Huishoudbeurs, Margriet Winterfair, waarom dan nog een Libelle Zomerweek?

Vorig jaar zijn mijn zussen samen geweest en aan de foto's te zien en aan hun verhalen te horen, was de Libelle Zomerweek toch wel iets waar ik ook een keer zou moeten kijken. Dus ik dacht ik probeer kaarten te winnen dan kan ik altijd nog kijken of ik ga of niet. En toen won ik kaarten bij la Place inclusief allerlei consumptiebonnen dus kon ik het zeker niet maken om niet te gaan!

Dus zondag samen met Anne op de fiets naar het station, vandaar met de trein naar Leiden, vandaar met de trein naar Almere en vandaar met de pendelbus naar de Zomerweek, 1 uur en 45 minuten reizen, maar ik moet zeggen, het was het meer dan waard!!

Op station Almere werd ik al een beetje zenuwachtig, want ik ben een hals in wegen zoeken. Als ik links moet, ga ik rechts, ik ga standaard altijd verkeerd! Maar mijn zorgen waren ongegrond, op het hele station, alle perrons hele goede bewegwijzering, super Libelle!!


 Dus zonder problemen in de pendelbus, ook zo super geregeld!! Ik denk dat we hooguit vijf minuten gewacht hebben, meer echt niet en toen gingen we al rijden en stond de volgende bus al achter ons te wachten! Netjes voor de ingang afgezet en daar werden we meteen voorzien van zonnebrand, geen overbodige luxe op deze schitterende dag! Ik kreeg meteen de tube mee omdat ik al rood was volgens de zonnebrand-dame, dus daar hebben Anne en ik dankbaar gebruik van gemaakt de hele dag!

Eenmaal binnen wilden we meteen onze bon koffie met gebak gaan gebruiken omdat we toch al een tijdje onderweg waren. Dus meteen bij de eerste de beste La Place stand koffie gehaald, maar helaas geen gebak want dat hadden ze niet, nou ja dan maar een muffin en een overheerlijke cranberrystick.
Hadden we eventjes doorgelopen dan hadden we dit gezien:
En daar hadden ze overheerlijk appel- en aardbeigebak, nou ja volgend jaar weten we waar we wezen moeten ;-).

We hebben heerlijk geslenterd langs alle kraampjes, er staat zoveel om te zien, te proeven, te voelen etc. We hebben overal ons e-mailadres achtergelaten in de hoop iets te winnen, altijd leuk toch! Maar de meeste indruk heeft toch wel de Lodgesuite van Vacanceselect gemaakt! Dat is een tent met een keukenblok erin, een eethoek, een hou je vast... hemelbed, uber romantisch en een bad naast het bed en een apart compartiment met daarin een luxe wastafel, een wc en douche. Daarnaast staat nog een tent en daarin staat een stapelbed en apart bed, zo cool!!
Ik krijg Ed met geen mogelijkheid in een tent, want hij noemt kamperen kramperen, maar in deze tent wil hij wel slapen denk ik, dat is zeker geen kramperen meer!! Dus Vacanceselect zoeken jullie nog testers, bloggers of een fotograaf voor deze tent... ik ben beschikbaar deze zomer ;-).
Na al dat kijken en dromen was het tijd voor het eten. We wisten waar de grote tent van La Place was, dus tijd voor onze lunchbon. Ik heb heerlijk gesmuld van de aspergesoep, de warme sandwich besmeerd met kruidenkaas en belegd met ham en kaas en de citroenlimonade met aardbei. Die was echt super, zeker met dit weer, heerlijk met crushed ice mmmmmm!
We zaten heerlijk aan het strand, eten op tafel en voetjes in het zand, wat wil een mens dan nog meer?
Na het eten gingen we weer verder met onze zoektocht langs alle kraampjes. Er stond ook veel alcohol te proeven zoals Limoncello en Amarula, dat heb ik dus maar niet gedaan. Ik ken mijzelf, met dat zonnetje word ik al aangeschoten als ik alleen al kijk naar een glas wijn, dus sorry, ik had graag geproefd, misschien een andere keer.
We mochten nog foto's maken op een scooter van Motorette uit de Achterhoek, de rode vonden wij het leukst dus daar ging Anne mee op de foto.
Anne wilde graag nog even Dyanne zien, dus daar zijn we nog langs gelopen, maar helaas zij zelf was er niet, wel een grote tent met al haar kleding!

We hebben kleren gekocht, lekker doucheschuim van Therme, make-up en ik weet allemaal niet meer wat nog meer. Na al dat shoppen was het tijd voor ons laatste bonnetje, het softijsje met verse aardbeien en slagroom!
Tijdens het eten van het ijsje werden we getrakteerd op een optreden van Lois Lane, die traden op in de grote tent, zeker geen straf voor mij, heerlijk die trip down memory lane, bedankt meiden!!
En hadden wij even geluk, wij gingen van het strand af en wie stonden daar te signeren, jawel Lois Lane! Dus even snel een foto gemaakt van een van de zussen, namelijk Suzanne.
Maar eindconclusie, Libelle Zomerweek is leuk, waarom ben ik er niet eerder heen gegaan?? Het was natuurlijk een perfecte dag zondag om de Libelle Zomerweek uit te proberen! Er zijn overal leuke strandstoelen, zitjes en zelfs bootjes om op te zitten. Aangezien het heel druk was zondag heb ik die niet op de foto gezet omdat er altijd wel iemand op zat, ik heb wel een heel lelijk bootje gefotografeerd daar wilde niemand zitten denk ik, maar dan heb je een beetje een idee hoe alles er ongeveer uitziet.
Alles is echt super geregeld van bewegwijzering op het station, de pendelbus en zelfs de toiletten.
Geen lange wachtrijen, heel veel toiletten en de mijne was ook nog eens schoon dus super!! Ik zou zeggen vergeet de Huishoudbeurs, kom gewoon lekker naar de Zomerweek. Heerlijk buiten lopen, als je het zat bent even in het zonnetje op een strandstoel of lekker gewoon op het zand. Heerlijk vers gemaakt eten van La Place. Het is gewoon genieten en na afloop ook nog eens een leuke goodiebag!

Libelle, volgend jaar kom ik weer, mijn schoenen staan er nog ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten