woensdag 7 mei 2014

Madrid citytrip

Van PostNL mochten wij in het land van Sinterklaas gaan kijken, we mochten namelijk naar Madrid! Dus afgelopen vrijdag togen wij naar Schiphol om te gaan vliegen met KLM naar Madrid. Vlucht was super, we begonnen wel met 40 minuten vertraging, maar de piloot heeft alle achterstand weggevlogen en uiteindelijk kwamen we nog eerder aan dan de verwachtte aankomsttijd.
Met KLM vliegen was wel erg relaxed moet ik zeggen. Na het opstijgen kregen we meteen drinken, daarna een sandwich en als laatste koffie of thee met een punselie (of net als op de terugweg twee punselies ;-)). En dit kost je allemaal niets! Van de zomer met Transavia gevlogen en daar moet je alles kopen! Alleen Transavia heeft ook op de korte vluchten films en dat heeft KLM weer niet en die miste ik wel hoor KLM! Misschien dat jullie daar nog even naar kunnen kijken om dat (weer) in te voeren ook op de korte vlucht een film of serie of iets? Verder heb ik geen ervaring met andere vliegmaatschappijen, maar ik ben altijd in te huren hoor ;-).
Bij aankomst in Madrid zouden wij opgehaald worden door een taxiservice, altijd spannend of er wel iemand staat en ja hoor, een man met dit blaadje in zijn handen:
Na een kort nachtelijk ritje door Madrid waren we bij ons viersterren hotel het Petit Palace Lealtad Plaza.
Hier hadden wij een vierpersoons kamer met een tweepersoonsbed en een stapelbed. De kamer zelf was niet echt groot, het hotel zelf deed wel heel erg sjiek aan. Bij het hotel was een mogelijkheid tot het huren van fietsen gratis, maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. In de kamer stond verder nog een kledingkast met daarin een minibar en een bureau met stoel, verder geen zitje of iets dergelijks. De badkamer was ook erg netjes, een wastafel met toiletartikelen en een stortdouche, geen bad. Het ontbijt is echt magnifique! Alles wat je je kunt bedenken, ligt er wel. Er lagen churro's, muffins, donuts voor het zoete deel, allerlei soorten kazen en vleeswaren, quiche, pizza, in het warme deel lag scrambled eggs, spek, bonen in tomatensaus, worstjes en dan nog allerhande broodjes en verder beleg, teveel om op te noemen! Alleen de koffie vond ik wat tegenvallen, die kreeg je aan tafel in een klein kannetje en die was zo sterk, je bleef de rest van de dag wakker zeg maar ;-)!
Van PostNL hadden we ook een hop on hop off ticket gekregen voor de toeristenbus. Echt een aanrader!! Het is even een uitgave, 53 euro voor een familieticket, 2 volwassenen en 2 kinderen, maar dan mag je dus de hele dag tot 18.00 of 22.00 uur (ligt aan het seizoen) in en uit de bus stappen. We zijn op lijn 1 begonnen en daar zijn we een paar keer uitgestapt en weer terug op de bus gegaan.
Lijn 1 komt langs heel veel bekende punten, maar het hoogtepunt is toch wel  Palacio Real.

Uiteindelijk ook lijn 2 gepakt en die ging wel iets verder, maar we wilden graag even het stadion zien en onze inspanning werd beloond.
Na de bustrip werd het tijd om een terrasje op te zoeken en waar kan dat beter dan op het Plaza Mayor?
Hier kijk je echt je ogen uit, talloze straatartiesten en bekende poppen zoals Mickey Mouse, Spongebob etc. lopen hier rond om op de foto te gaan met je tegen betaling. Helaas lopen er ook wel veel zwervers en bedelaars, maar dat heb je wel in elke grote stad denk ik. Wat beter kun je bestellen in Madrid dan dit.... ik zou het niet weten ;-). Nou ja tapas kun je hier ook goed eten en bij elk terrasje word je wel bijna naar binnen getrokken.

 Na deze hele kan Sangria kwam er niet heel veel meer van fotograferen ;-) en zijn we maar teruggegaan naar het hotel om rusten en daarna een hapje te gaan eten. Nu denk je natuurlijk, als echte toeristen zijn ze wel lekker paella gaan eten, maar nee... aangezien ik drie mensen bij mij had die als lijfmotto dragen wat de boer niet kent dat eet hij niet, durf ik bijna niet te zeggen wat we dan wel gegeten hebben...KFC sorry. Ik weet zeker dat je hier lekker paella kunt eten, want al die luchtjes en plaatjes van de paella lachten me overal toe :-( en tapas natuurlijk dat is ook helemaal in hier.
De volgende dag as de busticket verlopen en zouden we 's middags alweer opgehaald worden dus bleven we in de buurt van het hotel. Nu moet ik zeggen dat alles op loopafstand is van het hotel, dus ideaal om te verblijven als je in Madrid bent. Je zit niet in de drukte van het centrum, maar 10 minuutjes lopen en je bent in het centrum ideaal!!
Tegenover het hotel zat het Museo del Prado, die hebben we natuurlijk wel even op de foto gezet ;-).
Onderweg heeft Edwin van alles en nog wat gefotografeerd, ik zal straks de link hier onderaan de blog zetten. Ja, ik ben niet zo'n fotograaf, mijn kinderen fotograferen oke, maar gebouwen is toch niet helemaal mijn ding. Ja had ik maar geen blogger moeten worden, dit is het lot van een blogger die niet fotografeert ;-). Alle drie aan het fotograferen en ik kijk toe, ik mag nu in actie komen.
Bij het hotel zat ook nog een park en daar zijn we geƫindigd, het Parque del Retiro. Dat is zeker een aanrader.
Het park is echt mega, overal liggen en zitten mensen in het gras en in het midden vind je dit meer waar stelletjes samen kunnen roeien of gezinnen. Ik denk mij dan zo in dat het net Central Park is in New York, nu denk ik dat maar omdat ik nog nooit in New York ben geweest. Ik zou graag eens gaan kijken of ik gelijk heb, maar eens kijken of ik iemand kan vinden die mij daar heen wil sturen ;-). Nee het park moet je echt geweest zijn, ik vond het een hele belevenis.
Ik vond Madrid een hele belevenis, maar ja ik hou dan ook van Spanje en de mensen en de drank en het eten, ja waar hou ik niet van eigenlijk.

Als je van mooie, oude gebouwen houdt, van citytrips en van paella, tapas of sangria dan mag je een bezoek aan Madrid zeker niet overslaan! Dit is toch een plaatje en dat is maar een van de vele mooie dingen die daar te zien zijn!
Weet je na mijn verhaaltje nog niet zeker of Madrid wel een bezoekje waard is, kijk dan eens op deze  link Hier staan alle foto's die Edwin gemaakt heeft, als je dan nog niet om bent, dan denk ik inderdaad dat Madrid niets voor je is ;-).

Helaas was ons weekendje zo om en geen Sinterklaas gezien, maar wel heel veel moois. Mooie herinneringen om te koesteren in ieder geval.

Bedankt PostNL voor deze mooie ervaring!! Citytrips zijn echt wel mijn ding weet ik nu!

Bedankt KLM voor de lekkere vluchten, een nadeel...... ik ben nu wel hooked. Dat gevoel als het vliegtuig de grond verlaat dat is onbetaalbaar en onbeschrijfelijk. Ik wil nu vaker vliegen!!!

Te quiero Madrid ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten