zondag 19 juli 2015

Vakantievoorbereidingen deel 1

Een vakantie uitzoeken, dat vindt iedereen leuk toch? Nou, ik niet, ik vind het verschrikkelijk. Ik heb het liefste dat iemand naar mij toekomt en zegt, nou Diane hier ga jij naartoe deze zomer punt uit. Maar helaas zo werkt het niet en dus mocht ik weer aan de bak. Normaal spit ik altijd alle huizen- en verhuursters af, maar omdat Ed de kinderen vorig jaar beloofd had dat we dit jaar zouden gaan vliegen, moest ik mijzelf storten op andere websites. Ik heb Harry gezien, Cor en Don ook nog, Neckermann, Arke, Kras, Vakantiepiraten, Vakantiediscounter, Weflycheap, Travelhunter, Prijsvrij en wiet weet wat nog meer. Je zult zeggen genoeg keuze, ongetwijfeld! Maar het probleem is niet zo zeer de keuze als wel ons budget en wensenpakket. Laten we zeggen ons wensenpakket past niet binnen ons budget ;-).

Zo moest ik mij aan strikte regels houden. Ik mocht geen land uitkiezen waarbij het vliegtuig over gebied moest vliegen waar het uit de lucht geschoten zou kunnen worden, dus streep door Maleisie, Indonesie, Thailand etc. Dan mocht ik geen land kiezen waar moslims elkaar het leven zuur zouden maken met ons ertussen of waar bootjes ineens het strand op komen en beginnen te schieten, dus een streep door Tunesië, Egypte, Turkije, Marokko, zeg maar alle moslimlanden dus om het kort te houden.
Dan mocht het ook geen land zijn wat op de rand stond van een faillissement, zoals Griekenland dus.

Mijn wens was all inclusive, want Ed gaat er altijd prat op dat hij altijd meehelpt tijdens het eten op vakantie. Zijn motto is all inclusive is niet nodig, want iedereen kan wel een handje meehelpen.  Nou om eerst ruzie te maken op vakantie met de kinderen of ze aub mee willen helpen heb ik ook niet altijd zin in en hij snijdt een keertje in de 14 dagen een komkommer in stukjes en dan helpt hij toch altijd mee. Wat zeur ik ook -;)!

Onze allereerste all inclusive was natuurlijk via Neckermann, Smartline Aeolos Beach in Kos. Qua ligging lag dit hotel perfect, heerlijk aan het strand, dus dat was onze volgende wens.

We hadden ons oog laten vallen op de Canarische Eilanden en dan zag ik een leuk, betaalbaar hotel en stond er weer, er rijdt een shuttlebus naar het strand. Shuttlebus, hoezo shuttlebus, ligt het niet aan het strand dan??? Dus kon ik weer verder zoeken.

Ik de hulp ingeroepen van Harry, maar die was niet zo behulpzaam. Moest alles maar in de gaten blijven houden en misschien zou er wel iets voor mijn budget komen.

Toen maar wat verderop gaan kijken. Weflycheap is een leuke website met aanbiedingen van alle sites. 9 juli was de datum om een verre reis voor weinig te kunnen boeken. Helaas had ik sinds maart een uitzendbaan en wilden ze graag dat ik tot 16 juli zou werken, dus dat feest ging niet door. Maar we hadden wel wat exotische oorden gezien en de meesten kwamen bij Arke vandaan. Dus Arke aan een nader onderzoek onderworpen. Hier bleek de website af en toe een foutje te maken, waardoor wij met vier personen in een twee persoonskamer terecht kwamen en dus voor 2500 euro met z'n vieren naar Cuba konden, maar bij boeken ging het programma dan toch haperen. Dit probleem voorgelegd aan Arke en toen kwamen ze als alternatief met een reis naar Kaapverdië in een appartement.

Appartement was voor mij not done, zeker niet daar, omdat ik niet eens wist of je daar normaal boodschappen kon doen etc. Maar het eiland op zich voldeed aan al onze eisen, je kon all inclusive, je zat bijna altijd aan het strand en het was geen moslimland, maar ze zijn katholiek. Helaas paste alleen het appartement binnen ons budget, dus dat was het ook niet.

Uiteindelijk ging Ed ook eens zoeken, want hij zou onze vakantie wel even vinden, want ik deed er al drie maanden over en had nog steeds niets. Na twee uur hoorde ik hem al iets mompelen over eisenpakket bijstellen en was er dan echt niets mogelijk etc. Hij ook nog gekeken naar Kaapverdië, maar niets binnen het budget.

De volgende ochtend, ik had eindelijk vakantie op mijn werk, kreeg ik een mail van Weflycheap. Goedkoop naar Kaapverdië in de zomervakantie, waren het dus die appartementen van Arke. Ja en dat gingen we dus niet doen, want ik vond daar te veel onzekere factoren aan. Maar toch doorgelinkt naar de website van Arke en hun hele aanbod van Kaapverdië nog eens onder de loep genomen. Komt er ineens een Riu naar boven met all inclusive wat qua prijs binnen ons budget zou passen, waarom hadden we dat niet eerder gezien??? Dus ik allerlei mogelijkheden proberen, twee tweepersoonskamers, een familiekamer, uiteindelijk bleek de combinatie met drie personen op 1 kamer en een op een andere kamer, de oplossing te zijn!! 8 dagen Kaapverdië all inclusive, aan het strand binnen ons budget. Er was geen twijfel dit moest ik boeken! Ik moest nog wel wachten op goedkeuring van Ed, maar die heb ik volgespamd met whatsappjes en mailtjes tijdens zijn meeting en uiteindelijk na anderhalf uur kreeg ik groen licht en heb ik geboekt voor die prijs en alles ging goed tijdens het boekingsproces!!!

Maar toen waren we er nog niet, maar dat volgt in deel 2 ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten