vrijdag 16 oktober 2015

Appelpluk bij familie van Wijk in 't Goy met la Place

Op zaterdag 3 oktober mochten we afreizen naar 't Goy om een kijkje te nemen bij de appelleverancier van la Place, de familie van Wijk.


We werden hartelijk ontvangen met een kop koffie en natuurlijk een een lekker stuk appelkruimeltaart van la Place. Hierna begon de heer van Wijk met een introductiepraatje af en toe aangevuld door zijn zoons.

Daarna gingen we lekker naar buiten om naar de appelgaard te gaan. Ze proberen hier de goede insecten in huis te halen, zo vind je hier insectenhotels en heel veel wilde bloemen.

Onze taxi stond al klaar om ons naar de appel- en perenboomgaard te brengen.
Onderweg nog even gestopt om te horen hoe hier de verkeerde insecten geweerd worden, gewoon door een simpel ijzerdraadje met een reukgeurtje eraan.

Onderweg kwamen we ook nog een leuk bankje tegen, eigenlijk was het bankje normaal, maar de tekst vond ik erg leuk!
Zelfs een stagiaire van la Place zit niet de hele dag achter haar bureau, je moet ook wel eens wat veldwerk doen ;-).
In de boomgaard begon het echte werk, daar mochten we appels gaan plukken! Anne trof meteen wel een hele mooie appel, het lijkt wel een poppetje.


Na een tijdje plukken, kletsen en toch nog even genieten van de laatste zonnestraaltjes was het tijd voor de lunch!
Hier heb ik kennisgemaakt met de witte chocopasta van la Place met pistaches, ik ben om! Ik hou niet chocopasta, maar deze kun je echt niet laten staan!!

Tijdens de lunch kregen we ook ons "huiswerk". Maak iets lekkers met de appels en/of peren die je mee naar huis krijgt.
Dus dat was een uitdaging en iets om over na te denken tijdens de reis terug naar huis. Ik ben nogal van de appeltaart, appelkruimeltaart of apfelstrudel. Uiteindelijk heb ik een apfelstrudel met zomers tintje bedacht, met hulp van la Place (de aardbeirabarberjam), ook zo lekker!!



Hier is mijn recept te vinden, ik hoop dat jullie het lekker vinden, net zo lekker als wij het vonden!

Dank la Place voor deze leuke dag en opdracht en dank weer aan de familie van Wijk voor hun gastvrijheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten