dinsdag 19 november 2013

Captain Phillips

Gisterenavond mochten wij op uitnodiging van Universal Pictures Nederland naar de voorpremiere van  Captain Phillips.



Tom Hanks speelt de hoofdrol dus ik had hoge verwachtingen, ik vind hem een geweldig acteur.

Na een kop koffie mochten we om 19.00 uur plaatsnemen in de filmzaal, ik denk dat er ongeveer 20 tot 25 man in de zaal aanwezig waren.

De film is echt gebeurd en gaat over een Amerikaans vrachtschip met aan boord Captain Phillips die langs de Hoorn van Afrika moeten varen en daar dan overvallen worden door Somalische piraten. Tom Hanks speelt dus Captain Phillips en hij wordt uiteindelijk gegijzeld door de piraten om zo zijn bemanning buiten schot te houden en om losgeld te kunnen eisen. Na een lange, bange en uitputtende reis lijkt er eindelijk hulp te komen.

Als je een mooie, oprechte film wilt zien is dit zeker een aanrader. Het is geen flitsende actiefilm, maar toch zit je op het puntje van je stoel door het geweldige spel van Tom Hanks. Als hij aan het eind helemaal op is en aan het huilen is, ga je vanzelf mee huilen zo goed is het gespeeld (ik in ieder geval wel ;-)).

Na afloop vond ik wel dat ik een mooie film gezien heb, die ik nooit had willen missen, maar ik werd wel misselijk bij de gedachte dat het echt gebeurd was en dat zulke dingen nu nog steeds gebeuren, akelig.

Als Tom Hanks hier geen Oscarnominatie voor krijgt dan weet ik het ook niet meer. Deze film en zijn acteerwerk verdienen zeker een Oscar!

Ik zou zeggen ga zeker naar de bioscoop en deze film zien, hij draait vanaf donderdag 21 november! En neem zakdoeken mee voor aan het eind ;-).

Universal bedankt voor de uitnodiging, wat een prachtige film, volgende keer ben ik graag weer van de partij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten