maandag 25 november 2013

Philips HR 1618 staafmixer

Daar stond ik dan in mijn keuken, denkend dat ik wel alle benodigde keukenapparatuur in huis had. Een Philips keukenmachine, een hakmolen van 18 jaar oud, een broodrooster, een waterkoker, een frituurpan,  een citruspers, een Homecooker en een koffiezetapparaat. meer had een mens toch niet nodig? Dat dacht ik dus, totdat ik de HR 1618 in handen kreeg! Ik had hem gewonnen bij Philips op Facebook en hij kwam samen met een kilo aardappels. 


Dat kwam goed uit, want we aten die avond hutspot en zodoende kon ik meteen hun pureerschijf uitproberen. Het stampen van de aardappels en wortel en peen was een peuleschilletje! Zonder kracht te hoeven zetten kreeg ik een mooie gelijkmatige hutspot! Normaal krijg ik een partij spierballen van dat stampen, leek wel een Oost-Duitse zwemster ;-). Hier het eindresultaat van het eten zonder moeite:
De volgende dag was klopper aan de beurt. Ik had al zolang geen zelfgeklopte slagroom meer gemaakt, door al dat geklop kreeg ik een tennisarm! Na drie minuten kon mijn arm niet meer en was de slagroom nog gewoon room! Dus dan maar gewoon een spuitbus. Maar nu niet meer, dat ging veranderen hier in huis! De klopper gepakt, de slagroom in de bijgeleverde maatbeker gestopt en kloppen maar! Binnen 1 minuut had ik al slagroom en ik hoefde niet eens moeite te doen! En Philips heeft speciaal voor mij die maatbeker erbij gestopt, want normaal zit mijn keuken onder de spetters, met de beker heb je daar geen last meer van. Je moet alleen de klopper niet op standje Turbo zetten in het begin, want dan heb je zelfs spetters met de beker. Als je het laatste stukje Turbo inzet, heb je ook geen last van spetters! Dus mijn keuken schoon en verse slagroom, wat heb ik al die tijd gemist!!
Een paar dagen later was de hakmolen aan de beurt. Nu had ik zelf ook een hakmolen, gekocht 18 jaar geleden toen ik ging samenwonen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat hij als ik hem gebruikte, hele rare geluiden maakte en begon te roken. De mesjes kon ik gewoon beetpakken en op mijn vingers zetten, er gebeurde niets. En als hij al hakte kreeg ik allemaal grote brokken, tijd voor pensioen dus! Dus als een kind zo blij dat hier een hakmolen bij zat en meteen maar uitgeprobeerd met een uitje. De foto is niet heel scherp, maar dat zag ik helaas pas op de computer, ik hoop dat jullie het een beetje kunnen zien:
Mijn uitjes waren weer gesnipperd en geen stukken ui meer voor bij een berenklauw! Er was alleen een maar, ik wilde het mesje afwassen met de hand en niet in de vaatwasser doen, maar vergat even dat deze mesjes geen 18 jaar oud waren :-(. Dus een waarschuwing, staat ook in de gebruiksaanwijzing hoor (moet je hem wel lezen), mesjes zijn vlijmscherp!!
Het mooie aan deze staafmixer vind ik dat hij supersnel is, je doet alles zonder moeite of kracht te zetten (je spierballen verdwijnen wel langzaamaan) en de meeste onderdelen kunnen gewoon in de vaatwasser en de spulletjes zijn dus snel opgeruimd. Dus je pakt hem even snel en je hebt geen heel apparaat af te wassen zoals mijn keukenmachine!

Philips, ontzettend bedankt hiervoor, geen idee waarom ik nooit een staafmixer heb gehad, wat een uitvinding! Ook bedankt namens mijn gezin, nu met die verse slagroom moet er ook verse appeltaart uit de keukenmachine bij natuurlijk ;-).

Het enige wat nu nog op mijn verlanglijstje staat is een patatsnijder voor mijn keukenmachine, helaas bestaat die voor mijn machine, de HR7771 nog niet. Misschien een ideetje Philips ;-), wil ik hem wel uittesten voor jullie hoor!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten