vrijdag 20 mei 2016

Chao Praya Thai Restaurant Amsterdam

Wij mochten voor Singha Beer gaan eten bij Chao Praya Thai in Amsterdam,  lopen daar naartoe is al een feestje, je komt in een soort Chinatown terecht, waarvan ik niet eens het bestaan wist! Leuk om doorheen te lopen.

Het restaurant is groter dan je vermoedt, het loopt ver door naar achter. De inrichting is vrij simpel.

We bestelden allemaal ons favoriete gerecht. Voor Edwin was dat de Neua Phad Bai Ka Phrao (vertaald biefstukreepjes met verse peper, ui en thaise basilicum).  Foto is slecht, excuses.



Ik had bijna hetzelfde, namelijk de Kung Phad Bai Ka Phrao, dus garnalen in plaats van biefstuk.


Anne speelde op safe en bestelde de Kai Krieuw Wan, dat is kip met groente in zoetzure saus.


En Marc, nadat hij de laatste keer een verse peper had weggewerkt bij de Thai, speelde ook redelijk op safe met de Kai Med Moang Himmapan, kip met groente en cashewnoten.


We hebben heerlijk gegeten!! Stuk voor stuk, ik was bang dat mijn gerecht te scherp zou zijn met die pepers erin, maar echt heel spike is het hier niet. Voor mensen die daarvan houden zoals wij, is dat super, voor mensen die echt meer het Thaise gevoel willen hebben, is het denk ik niet gekruid genoeg.

Het Singha biertje mocht natuurlijk niet ontbreken en Marc is inmiddels 18, dus die kon mooi mee toasten!!


Het eten is heerlijk, de inrichting vrij simpel, de ligging perfect. Je loopt vanaf hier zo hartje Amsterdam in, om de hoek liggen de befaamde Wallen ;-). Wij hebben heerlijk gegeten en genoten, dank jullie wel!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten