vrijdag 20 mei 2016

Reisverslag Grand Prix van Spanje

Jullie hadden natuurlijk nog mijn reisverslag te goed van me! Het is wel een rare gewaarwording, op donderdag word je finalist en op zondag in de namiddag hoor je dat je de donderdag daarop mag vertrekken naar Spanje!!

De prijs was (helaas) voor een persoon, de vliegtickets moesten zelf gekocht worden, dat wisten we al wel. Uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt dat we samen zouden vertrekken, mijn halfpension in het hotel moest betaald worden en de transfer ook, dus om daar dan nog bovenop circuitkaarten te kopen werd ons iets teveel, dus de jarige job is uiteindelijk alleen naar het circuit gegaan!

Donderdag kwamen we aan op vliegveld Girona, alwaar onze transfer al op ons stond te wachten op ons naar Hotel Barcarola in San Feliu  de Guixols te brengen. We kregen in plaats van zoals gecommuniceerd in het arrangement, geen appartement, maar een hotelkamer met dit uitzicht:


 


Het uitzicht was fabuleus! De ruime was hotelkamer al wat verouderd, er waren ook maar 6 hotelkamers en de rest waren appartementen die lagen aan de overkant van de weg. Donderdag hebben we gebruikt om samen de omgeving te verkennen en daarbij stuitten we ook op dit privestrandje voor mij voor de aankomende dagen ;-).





's Avonds mochten we eten in het hotel, hiervoor kregen we een speciale kaart met vier voorgerechten, vier hoofdgerechten en vier nagerechten.  Ik ging natuurlijk de eerste avond meteen voor de paella.


De volgende dag mocht Ed zich melden bij het busje en gingen ze met een groepje naar het circuit. De weekendkaart die hij had gekregen was voor het veld, maar op vrijdag mochten ze hiermee ook op de hoofdtribune, dus meteen maar tegenover de Red Bull box gaan zitten natuurlijk!


Op vrijdag waren ze erg blij gestemd toen ze terug kwamen want Max stond mooi derde!
Op zaterdag stond het busje weer klaar en ging hij weer richting circuit. Ik ging naar Girona met de bus, dat kost ongeveer 11,50 voor een retour. Girona is een erg mooie stad, zeker het oude gedeelte en ik viel met mijn neus in de boter want er was Temps de Flors, alles was versierd met (nep)bloemen!


De mannen die terugkwamen van het circuit waren niet heel blij, want Max was net in de laatste seconde van zijn tweede startplek naar de vierde gegooid, maar vierde is ook mooi toch. Het gaat toch om de race! 's Avonds kregen we weer een nieuwe menukaart in het hotel, het eten was zeer goed geregeld kan ik je vertellen!! Vooraf tonijn, hoofdgerecht eendenborst en toe een perentaartje.





Ik geloof dat Ed weinig geslapen heeft die nacht en zondagochtend vroeg stond hij al voor het ontbijt bepakt en bezakt klaar om te vertrekken! Ik ben de toeristische route gaan doen in San Feliu. Je kunt vanuit het hotel linksom de baai lopen, dan loop je naar Platja d'Aro, erg leuk, maar zeer toeristisch. Je kunt ook rechtsom vanuit de baai en dan loop je naar centrum San Feliu. Deze route is schitterend, maar redelijk zwaar zeker voor iemand zonder conditie, maar de uitzichten zijn fenomenaal!




San Feliu is prachtig, heel anders dan Platja d'Aro, Lloret de Mar of l' Escala. Hier is geen massatoerisme en de natuur is schitterend!

Uiteindelijk weten we allemaal wat er gebeurd is zondag en had ik een hele blije man en het mooiste verjaardagscadeau wat ooit iemand heeft kunnen geven aan iemand ;-)!!!


Ed stond langs de kant, precies in de bocht waar de Mercedessen eruit vlogen. Dank daarvoor Lewis ;-)!


's Avonds was het natuurlijk gekkenhuis in het hotel, de hele lobby was overgenomen door mannen in Red Bull shirts en het hotel schonk gratis cava tijdens het diner omdat Max 1e was geworden!!!

Ik ben zo ontzettend dankbaar dat Edwin dit heeft mogen meemaken, mijn dank gaat uit naar hotel Barcarola voor het verzinnen van deze actie, Grand Prix Radio voor het uitzetten van de prijsvraag en het feit dat mijn naam in de envelop zat op de bewuste zondag en Lewis Hamilton voor het onschadelijk maken van hemzelf en zijn teamgenoot Nico Rosberg, mag je best vaker doen Lewis ;-)
en voor Max, dat hij toch maar even die race wint!!

Ik had meegedaan voor Ed's verjaardag. Hij is al zo lang ik mij kan herinneren  (ik ken hem sinds 1994) fan van F1 en Jos Verstappen. Na Jos werd het Michael Schumacher en toen die niet meer kon rijden door een tragisch ongeval verwaterde zijn interesse een beetje, mede ook door alle nieuwe regelgeving etc. Maar toen was daar ineens Max en sindsdien zit hij elk raceweekend aan de buis gekluisterd, elke buitenlandse zender wordt gecheckt op F1 beelden, toen kwam Ziggo gelukkig met de race op zondag, dat was al een hele verbetering! En nu dit...... Hij heeft het weekend van zijn leven gehad en daardoor ik ook, ik heb een nieuw paradijsje op aarde mogen ontdekken en ik heb de gelukkigste man van de hele wereld, wat wil een vrouw nog meer?? Dank jullie wel!!

O ja, voor alle racefans onder ons, die natuurlijk niet zitten te wachten op een verslag van iemand die er niet bij was, dan hebben we altijd de foto's nog ;-). Kijk op Edwins Facebook voor de foto's, er komen er elke dag nog nieuwe bij, er moet helaas tussendoor nog gewerkt worden ;-).

Groetjes Diane





Geen opmerkingen:

Een reactie posten