woensdag 18 november 2015

Viva400 awards

Maandagmiddag werd ik gebeld door Renault Nederland dat ik meegedaan had een een winactie voor kaarten en of ik nog interesse had. Natuurlijk had ik nog interesse!

Nu wil het toeval dat ik vrijdag nog meegedaan had aan een witactie bij Net5 voor kaarten en voor een privechauffeur met Renault Twingo Serie Signature Viva. En ik hou van acties met auto's en privechauffeurs want ik heb geen rijbewijs! Dus ik ontving de mail met de kaarten, maar geen info over de chauffeur, bleek ik dus aan een actie van Renault te hebben meegedaan waar alleen kaarten te winnen waren!



Dus mijn zus gebeld, zij de auto van onze moeder geregeld en daar gingen we op pad gisterenavond. Nu is op pad gaan met mijn zus zo simpel nog niet, want we maken altijd wel iets mee als we naar Amsterdam moeten. We moesten ooit eens naar het Tuschinski theater zonder TomTom, we hebben over trambanen gereden, tussen trams vastgezeten, straten ingereden waar we niet mochten komen, maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Nu ging het ook niet vlekkeloos, ten eerste was ze al drie kwartier te laat bij mij door de storm, regen en zware avondspits en en ten tweede was ze ineens het koekblik van mijn moeder kwijt, ze wist niet meer waar ze hem neergezet had (en toen waren we nog thuis en nog niets gedronken ;-)).

We kwamen uiteindelijk, fashionably late, aan in het Zonnehuis. Daar kregen we een naamplaatje, werd onze jas aangepakt door een hele mooie man en gingen we naar binnen, want ze waren al begonnen werd er verteld.

Kwamen we binnen was Barry Atsma net aan het afsluiten op het podium met de woorden, nou dames eet smakelijk! Dus ik kijk mijn zus aan, zegt hij dat nou echt?? Want je moet weten dat ik om 16.30 uur bij de tandarts moest zijn, dus om 15.38 uur in de trein naar huis moest zitten (gelukkig werkte de NS mee!!) en om 16.55 uur weer thuis was om even een snelle pasta met gehaktballetjes (voorgerold door AH) en een gesneden rode ui en een pot basilicumsaus van Bertolli in elkaar te flansen. Dit naar binnen te werken, als een dolle omkleden naar "city chic" en toen wachten op mijn zus, die mij zou zijn om 17.15 uur. En dan zegt Barry doodleuk "Eet smakelijk", dus ik had helemaal niet hoeven koken en had manlief en kinderen gemakkelijk aan de afbakpizza kunnen zetten, argh....

Maar eet smakelijk was zeer terecht!! Er liepen heel veel lekkere hapjes die weer lekkere hapjes uitdeelden ;-). Er was veel lekker drinken, zoals gin tonic en het vrouwenbiertje "Love Beer".




Na zo'n glas gin tonic en een biertje, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een tweet  gestuurd naar Barry, met de vraag of hij een selfie wilde met mij en mijn zus. De tweet kwam telkens voorbij op het grote scherm, maar helaas de selfie is er nooit gekomen!


 Maar nu even over de awards, het was fantastische om te zien hoeveel mooie en stoere vrouwen we wel niet hebben in Nederland. Elke genomineerde vrouw was prachtig en had ook passie waar ze voor stonden en dat is mooi, dat je ergens met hart en ziel voor gaat! Een mooi voorbeeld hiervan vind ik wel de eerste winnares, de Krachtpatser Nancy Klomp. Zij kwam op het podium, mocht iets zeggen, was een beetje timide en wist ook niet zo goed wat te zeggen, totdat iemand uit het publiek haar vroeg wat nu eigenlijk een watersnijmachine was en daar was haar passie! Vol enthousiasme begon ze hierover te vertellen en je voelde haar passie, geweldig, dat is mooi om te zien en te ervaren! Er zijn inderdaad nog veel te weinig vrouwen in de techniek, mijn carrière ben ik begonnen op de MTS, in de 8 jaar dat ik daar gewerkt heb, denk ik dat ik 10 meisjes in totaal heb voorbij zien komen. Een daarvan ken ik nog en zij is na de MTS, op latere leeftijd nog weer de PABO gaan doen en staat nu op de basisschool voor de klas. Dus een vrouw in de techniek met passie voor haar vak, een terechte winnares!!

De tweede award ging naar de Knappe Kop Stefania Tuinder. Barry werd hier iets emotioneel van en ikzelf ook wel. Zij is een plastisch chirurge die borstreconstructies maakt van huidige materiaal, dus als jij je borst bent kwijtgeraakt, maakt zij een nieuwe van huid van je buik of van je bovenbeen en zij heeft na lang onderzoek ook ontdekt dat door toevoeging van een zenuw, je ook weer gevoel kan krijgen in de borst bij aanraking etc. Dat is met recht een Knappe Kop!!

De derde award was voor de Creatieveling Lotte de Beer. Zij is operaregisseur en maakt opera voor iedereen toegankelijk. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik al veel gedaan en gezien heb, maar ik nog nooit bij een opera gezeten heb, dus mijn stem had waarschijnlijk naar een andere Creatieveling gegaan, maar wie weet als ik ooit eens bij een opera ben geweest, verandert dat nog...

De vierde award was voor de Wereldverbeteraars. Nu was ik in deze categorie een beetje bevooroordeeld omdat ik deze avond gesproken met een hele vriendelijke en prachtige Wereldverbeteraar Zineb Youcef. Zij is mede-oprichterster van het kledingmerk Nesci, zij maken kleding die niet zo bloot is maar heel mooi, zoals hun jumpsuit navy prachtig, kijk maar eens op hun website. Zij verkopen ook #WeWelcome cards, hier kun je iemand van een ander geloof, ras of gewoon iemand uitnodigen bij je thuis bijvoorbeeld op een speciale feestdag. Al het geld hiervan gaat naar Vluchtelingenwerk Nederland. Voor mij de winnares, alhoewel deze categorie mij de moeilijkste leek want wie kies je uit zoveel prachtige vrouwen, die allemaal zoveel goede dingen doen.
De jury heeft uiteindelijk gekozen voor Li An Phoa. Nu moet ik eerlijk bekennen, dat nu haar praatje op het podium en het praatje van de jury, ik nog absoluut geen idee heb wat deze mooie vrouw nu werkelijk doet en ik dus, omdat ik er geen beeld bij heb, iemand anders gekozen zou hebben.

De avond werd afgesloten met een heerlijke brownie en een mixje van espresso met Liquor 43 en een geweldige goodiebag, die bijna niet te tillen was. Ik heb de favorieten van mijzelf even gefotografeerd!

 De Viva natuurlijk!

Een powerbank, nog een hele leuke ook, onmisbaar vind ik persoonlijk in iedere handtas. Dit is zo'n handig apparaat, is voor mij al een paar keer een lifesaver geweest!

Hier heb ik nog nooit van gehoord, Treets Traditions, maar als ze douchefoam maken, hebben ze mij al als fan binnengehaald!!

En een boek met mijn favoriete schrijfster erin, Heleen van Rooyen. Ik heb haar ooit eens, jaren en jaren geleden ontmoet op de Huishoudbeurs, ik vind haar geweldig en ze ziet er echt fantastisch uit, ook in het echt!!

Ik loop nu eigenlijk nog steeds een beetje op wolken, ik vond het zo'n geweldige avond gisteren. Al die energie die ik kreeg van alle vrouwen. En het idee dat ik daar tussen mocht lopen, super!

Stiekem had ik ook graag genomineerd geweest, maar mijn categorie is nog niet uitgevonden. Krachtpatser, nou nee, zie er wel een beetje uit als een Oost-Duitse zwemster, maar veel kracht zit er niet in. Creatieveling, laten we die categorie maar gauw overslaan, want dat woord komt zeker niet in mijn woordenboek voor. Knappe kop, letterlijk niet echt, maar figuurlijk ook niet echt. Doe gewoon simpel administratiewerk wat ieder ander kan doen en waarvoor je echt niet speciaal geleerd hoeft te hebben. Wereldverbeteraar, ben vroeger wel vaak naar Roemenië en Rusland geweest om te helpen en werken daar,  maar sinds mijn samenwonen (20 jaar geleden) niets meer gedaan. Dus nee dat kan ik eigenlijk ook niet zeggen. Misschien ooit als de categorie Zondagskind of Geluksvogel in het leven geroepen wordt, dan zou ik daarvoor graag genomineerd worden. Want zo voel ik mij wel, ik kom op plaatsen waar een normaal mens niet komt, ik doe dingen die voor mij bijna normaal gaan lijken (zoals een premiere op een rode loper) en voor anderen alleen maar een droom blijft. Dus mocht de categorie Geluksvogel erbij zitten volgend jaar en mijn blog is een beetje zichtbaar, hoop ik dat er mensen zijn die mij willen nomineren en op mij willen stemmen!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten