woensdag 9 december 2015

Kerstmarkt in Essen

Het is er weer tijd voor (al even) de Kerstmarkt!!

Lastig kiezen, er zijn ook zoveel leuke markten en plaatsen om te bezoeken. Mijn persoonlijke favoriet is toch wel Essen!

Essen heeft een leuke markt, niet te groot en daarnaast een heel leuk winkelcentrum. Ik ben ook eens in Dusseldorf geweest, markt een stuk groter, maar daar werd ik voortgeduwd door de mensenmassa.

En Essen heeft natuurlijk een Primark met 6 verdiepingen! En parkeren kost hier ook een schijntje, dus ik zeg aan aanrader!

Nu begon ons avontuur in het winkelcentrum voordat we de markt opgingen en wel bij de DM. Hier ben ik weer los gegaan op de Kneipp, zoals ieder jaar. En zoals ieder jaar loop ik dan weer over de kerstmarkt met 30 kilo Kneipp in mijn rugtas ;-). Kneipp kost hier een schijntje van wat het in Nederland kost. Badolie en badschuim 3,50 euro terwijl het hier 8 of 9 euro kost! Mijn nieuwe voorraadje:



Van al dat shoppen krijg je ook wel trek in iets lekkers en dus maakten we een pitstop bij het Mc Cafe. Zo ontzettend balen dat deze niet meer in Nederland zit, goede koffie en heerlijke taartjes, ik wil het Mc Cafe terug!!!!!


Het leukste aan elke kerstmarkt is, denk ik wel, alle lichtjes en versieringen. Die worden pas mooi als het donker wordt!




De markt is heel gezellig hier en je vindt hier van alles!




Wat je natuurlijk ook niet kunt overslaan, is een ritje in het reuzenrad!



Na al dat geshop en geslenter krijg je wel trek en ga je natuurlijk iets lekkers scoren op de markt. Er is van alles te verkrijgen, zoals flamkuchen, noedels of natuurlijk bratwurst mit pommes!


Daarbij natuurlijk een lekkere Gluhwein!


Die Duitsers weten wel wat lekker eten en drinken is!!

Dus mocht je nog een kerstmarkt willen bezoeken, raad ik je Essen aan. Niet te ver van de grens, dichtbij Oberhausen, makkelijk parkeren voor weinig en gezellig winkelen en een leuke markt! Begonnen in 1972, dus een beter jaar kan ook niet, het beste jaar ever ;-). Hier hun website, waar je meer info kunt vinden over openingstijden etc.

Hele fijne feestdagen alvast!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten