zondag 18 september 2016

Lunchen bij Jules Verne in Beveren

Vandaag mochten wij een speciale lunch nuttigen bij Jules Verne in Beveren in verband met het Herfst Shopping Weekend. Jules Verne ligt in Warande in het centrum van Beveren en is prachtig ingericht met allerlei attributen uit de tijd van Jules Verne.

We kregen een lunch, maar als je had gezegd een diner had ik het ook geloofd!




 We begonnen met een aperitief, heerlijk!


 Hierbij kregen we een duo van hapjes, een soepje en bulgur met rivierkreeftjes. Allebei erg lekker.


Toen kwam de tartaar van Simmentaler rund met meloen, leuke en gewaagde combi, maar voor mij net eventjes iets te smakeloos, had wel iets meer pit in mogen zitten wat mij betreft. Maar voor de rest met het gepocheerde hoeve ei erop, lekker en vooral leuk en mooi om te zien.


Tussendoor kregen we nog een lekkere verfrissing, een bolletje citroen/limoenijs met munt (die had ik al op voor ik de foto heb genomen, sorry, die was erg lekker).

Toen kwam het hoofdgerecht, wij hadden de kalfskroon met aardappelgratin en gebakken ijsbergsla. Het vlees was erg mals, smakelijk ook, de aardappelgratie was subliem en de gebakken ijsbergsla had ik liever ongebakken en rauw gehad.


Als laatste de belangrijkste gang (voor mij dan ;-)) het toetje!! Dit was een crème brulee met aardbeien.


Ik kan je zeggen, wat een heerlijke smaaksensatie is dat zeg!!! Aardbeien en daaronder de crème brulee met zo'n heerlijk hard laagje (als ik het porseleinen bakje had kunnen opeten, had ik dat er waarschijnlijk ook bij opgegeten!). Dit was echt super!!!

Qua eten kan ik zeker Jules Verne aanraden en qua gezellig zitten ook of dat nu binnen in de mooie zaak is of buiten op het terras.  Qua personeel weet ik het niet zo goed. Het was erg druk en het leek dat de medewerkers daar erg gestressed van waren en daardoor misschien niet zo spraakzaam en toeschietelijk als anders. De ligging is perfect middenin het winkelcentrum, dus er is altijd leven omheen, nooit een saai moment!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten